ساعدپور نوشت: انسان باتقوا بر اساس جهان‌بینی الهی خود، عالم را محضر خدا می‌داند و در محضر خدای تعالی ادب حضور را رعایت می‌کند و مهار اسب چموش و سرکش نفس را در قبضه باکفایت خود درمی‌آورد.

به گزارش سفیرافلاک، تقوا یعنی خودکنترلی؛ انسان باتقوا بر اساس جهان‌بینی الهی خود، عالم را محضر خدا می‌داند و در محضر خدای تعالی ادب حضور را رعایت می‌کند و مهار اسب چموش و سرکش نفس را در قبضه باکفایت خود درمی‌آورد.

در اسلام انجام واجبات و ترک محرّمات به خاطر تمرین با تقوا شدن است. قرآن کریم می‌فرماید:«یاَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَکُم تَتَّقُون»بقره/۱۸۳ « ای کسانی که ایمان آورده‌اید! روزه بر شما مقرر شده همان‌گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند مقرر شد تا باتقوا شوید».

انسان روزه‌دار میل به خوردن و آشامیدن و… را مهار می‌کند و این‌یک تمرین حساب‌شده برای باتقوا شدن است و بدین‌وسیله افراد ساخته می‌شوند و وقتی افراد ساخته شدند و گوهر تقوا شاکله شخصیتی آن‌ها را شکل داد، جامعه ساخته می‌شود. رابطه فرد و اجتماع، رابطه مصالح ساختمانی و بنای آن است. وقتی مصالح ساختمانی مرغوب در اختیار یک معمار مجرّب و کارآزموده قرار گیرد یک ساختمان شکیل، محکم و ضد زلزله تحویل داده می‌شود و وقتی افراد باتقوا و کارآزموده در قالب یک ساختار و سازمان علمی حساب ده با فلسفه سیاسی وحیانی قرار گرفتند جامعه ساخته می‌شود و سرنوشت محکوم و محتوم جامعه عاقبت‌به‌خیری ست؛ (وَالعَاقِبَهُ لِلمُتَّقینَ): اعراف/۱۲۸ «و سرانجام (نیک) برای پرهیزکاران است»

تقوا مانند کلاخود است؛ کلاخود در صورتی سر را از آسیب حفظ می‌کند که خود کلاخود حفظ شود. لذا امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: «اَلا فَصُونُوها وَ تَصَوَّنُوا بِهَا» تقوا را حفظ کرده و به‌وسیله آن خود را حفظ کنید.

به‌وسیله تقوا افراد و جامعه حفظ می‌شوند؛ این‌یک واقعیت انکارناپذیر است که تقوا نیست که خانواده‌ها متلاشی می‌شوند. نرخ بالای طلاق ریشه در بی‌تقوایی طرفین دارد. تقوا نیست که رشوه در ادارات رواج پیدا می‌کند. رشوه‌گیر و رشوه دهنده و واسطه این عمل کثیف بهره‌ای از تقوا ندارند که جامعه را به منجلاب فساد می‌کشانند. تقوا نیست که در ادارات کم‌کاری و بی‌کاری رواج پیدا می‌کند. تقوا نیست که انسان‌های دنیاطلب در قالب گرفتن ربا به جنگ خلق‌الله می‌روند و تقوا نیست که آدم‌های روسیاه فیش‌های نجومی و موافقت‌های غیراصولی را برای خود و هم باندی‌های خود اختصاص می‌دادند؛ و از طرفی تقوای الهی بود که علی‌رغم میل قلبی نظام سلطه، انقلابی را به عظمت تاریخ بشریت رهبری و حماسه خمینی بزرگ را بر جریده تاریخ خلق کرد، تقوای الهی است که نمی‌گذارد انقلاب اسلامی از ریل گزاری اولیه خود منحرف شود و پیش‌بینی امام عزیز به کرسی حقیقت و واقعیت می‌نشیند که انقلاب به بن‌بست نمی‌رسد چون سید علی در میان شماست.

تقوای الهی بود که سردار سرافراز شهید چمران ظهور پیدا می‌کند و با عده و عُده کم ستاد جنگ‌های نامنظم را تشکیل و ماشین جنگی کلاسیک حزب بعث را زمین‌گیر می‌کند. تقوای الهی بود که یاران امام به مصاف دشمنی رفتند که پشت سرش دو اتحادیه نظامی ورشو و ناتو قرارگرفته بود و آن‌ها را تا فراسوی مرزهای ایران تار و مار کردند و نگذاشتند یک وجب خاک مام میهن به دست دشمن بیفتد.

تقوای الهی بود که بعد از طوفان سهمگین رحلت امام (ره) نیروهای مخلص انقلاب اسلامی حول محور امام خامنه‌ای انسجام پیدا کردند و در مقابل فتنه‌ها ایستادند و نگذاشتند سیر تکاملی انقلاب متوقف شود، تقوای الهی بود که برای دفاع از انقلاب اسلامی که در این دنیای وانفسا امید آزادگان است جبهه مقاومت توسط یک انسان باتقوای ولایت مدار تشکیل شد و در یک جنگ نیابتی شرّ داعش را از سر جهان بشریت کوتاه کرد و نام سردار حاج قاسم سلیمانی در زمین و آسمان جاودانه شد؛ و الآن تقوای الهی است که عرصه را بردشمنان تنگ و برای ایران اسلامی حریم درست کرده است؛ و اینجاست که دشمنان بشریت متوجه نقش تقوا در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی‌شده‌اند و می‌خواهند با هر لطایف‌الحیلی به انقلاب اسلامی آسیب برسانند؛ و زمانی به این انقلاب آسیب می‌رسد که افراد میدان‌دار و حامیان آن از گوهر تقوا تهی شوند. می‌طلبد برای مبارزه با این پروژه خطرآفرین نیروهای انقلاب اسلامی با تمام ظرفیت وارد مقابله شوند و خود و همراهان خود را با قرآن، مساجد و علمای دنیا گریز آشنا کنند و بار دیگر سنگر ها را که مساجد باشد پر کنند و در جنگ سایبری و فضای مجازی سواد رسانه‌ای پیدا و مشت طرار دشمنان را باز و رسوایی آن ها را به صدا در بیاورند.

«به امید این روز های نزدیک»

انتهای پیام/

  • نویسنده : محمدکرم ساعدپور، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل