استاندار لرستان گفت: پروژه راه آهن لرستان اعتبار سنگینی لازم دارد و لازم است از محل‌های متفاوتی تامین شود.

به گزارش سفیر افلاک، فرهاد زیویار ظهر امروز در مراسم آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه راه آهن دورود- خرم‌آباد- اندیمشک در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهدا اظهارداشت: آغاز پروژه راه آهن- دورود خرم‌آباد از سال ۹۲ بود البته کارهای مطالعاتی و مصوبات آن در ابتدای دهه ۹۰ انجام گرفت اما این کار به دلایل مختلفی از جمله بحث اعتبار در اواخر سال ۹۷ متوقف شد.

وی افزود: پروژه راه آهن دورود- خرم‌آباد- اندیمشک جزء ابرپروژه‌هایی است که اعتبار و بودجه آن قابل مقایسه با کل بودجه استان حتی در یک سال نیست بنابراین از این دست پروژه‌ها اگر به سرانجام برسند مقداری استان و مناطقی از کشور را دچار تحول می‌کنند.

استاندار لرستان عنوان کرد: پروژه‌ای مانند راه آهن سراسری که البته فعلا از دورود به خرم‌آباد انجام می‌گیرد یک بسته است  که بخش‌های تکمیلی آن شامل بروجرد، الیگودرز، پلدختر و اندیمشک می‌شود و این به معنای وصل کردن لرستان به کشور است.

وی بیان کرد: ما در ایام اربعین قرار داریم، به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ما ملت امام حسین (ع) هستیم. ادعا داریم که لرستانی‌ها توانستند کارنامه خوبی در دفاع از کشور ارائه کنند و این برای دفاع از ملت امام حسین (ع) بود.

زیویار گفت: به خاطر وصل کردن ملت‌های امام حسین (ع) به هم بود که برخی از دیکتاتورهای منطقه و دست نشانده‌هایی مانند صدام دوست نداشتند این کار انجام شود؛ باید گفت بخشی از وصل کردن دلی  است و بخشی هم همین کارهایی است در ایام شهادت امام حسین (ع) شور و غوغایی بین ما شیعیان وعراقی‌ها در  منطقه ایجاد کرده است ولی وصل کردن راه و ریل هم لازم دارد که زائران دچار مشغله نشوند  بنابراین وظیفه ماست تهمیدات لازم را در جهات مختلف در این بخش و بحث معاش و زندگی مردم به عمل آوریم.

وی تصریح کرد: اجرای راه آهن لرستان واقعا جزء پروژه‌های اولویت دار است یعنی خود تصمیم گیران اصلی نظام نیز نسبت به این احساس مسئولیت می‌کنند همچنین جزء پروژه‌هایی است که حتی گزارش آن به محضر مقام معظم رهبری نیز رسیده است.

استاندار لرستان اظهارداشت: پروژه راه آهن لرستان اعتبار سنگینی لازم دارد و لازم است از محل‌های متفاوتی تامین شود به همین جهت کار اساسی است.

وی افزود: اگرچه پروژه مذکور می‌تواند همین جمعیت استان را در بحث گردشگری، حمل و نقل، صنعت و محصولات کشاورزی و معادن تحت تاثیر قرار دهد ولی وصل کردن استان به کشور و عبور مسیر سراسری راه آهن از لرستان تحول اساسی به وجود می‌آورد.

زیویار عنوان کرد: راه آهن وجود استان ۸۰ سال سابقه دارد و اکنون آنقدر فرسوده شده است که در برخی از نقاط سرعت قطار  بیشتر از ۱۵ یا ۲۰ کیلومتر نیست که این یعنی به معنای خسارت، از دست دادن زمان، فرصت‌ها و موقعیت‌هاست به همین جهت همه مصمم هستند که این کار انجام شود.

انتهای پیام/