به گزارش سفیرافلاک،برخی از زنان و دختران بدون حجاب به بهانههای واهی و کمارزش، حجاب از سرخود برمیدارند و از اینکه با سر برهنه به خیابان بیایند و هرروز صدها چشم نامحرم را به دنبال خود بکشانند، لذت میبرند و با توجیههای مختلف میخواهند بر این کار خود سرپوش بگذارند و آن را عادی جلوه دهند.
در ایام اخیر، بیحجابی، بهانههایی بارنگ و بوی سیاسی اجتماعی هم پیداکرده است و شعارهای جدیدی بر عذرهای قدیمی افزودهشده است؛ شعارهایی چون «مخالفت باحجاب اجباری»، «زن، زندگی، آزادی»، «اول بروید اقتصاد را درست کنید بعد به سراغ حجاب بیایید»، «اگرچند تار موی یک زن بیرون باشد، به کجا برمیخورد» و…
هرچند برخی از زنان نیز هستند که در عین دینداری و بدون قصد مخالفت با شرع، ممکن است مقداری از موی سر آنها پیدا باشد و با تذکری خود را بپوشانند که اینها مشکلساز نیستند؛ منظور آن دستهاند که مسیر برهنگی را در پیشگرفتهاند و هرروز یک گام در برهنگی جلو میروند.
زن بیحجاب از سر برهنه و بدن نمایان پیش چشم هزاران مرد بیگانه لذت میبرد و زن باحجاب از حجاب و عفاف و پاکی خود؛ زن بیحجاب، حجاب را محدودیت میبیند و به خیال رسیدن به آزادی، روسری از سر برمیدارد، اما زن محجبه، حجاب را سپر و حریم امن خود میداند که با حفظ این حریم، خود را از تیر هزاران نگاه مسموم و دل بیمار محافظت میکند.
زن غیر محجبه که با آرایش بیرون میآید، مدام در معرض حرفهای ناشایست و هجو از جانب مردان هوسباز و چشمچران قرار دارد و از پیوسته از این جهت در ترس و اضطراب است، اما زن باحجاب، با آرامش و وقار از منزل بیرون میرود و کارها و خرید خود را انجام میدهد و خیالش راحت است که هیچ مرد نامحرمی مزاحم او نمیشود؛ روشن است که دستور حجاب از سوی اسلام برای پاک ماندن جامعه از آلودگیها و بیبندوباریهای جنسی و زنا است.
شهید مطهری در مورد بعد روانی حجاب میگوید: نبودن حریم میان زن و مرد و آزادی معاشرتهای بیبندوبار، هیجانها و التهابهای جنسی را فزونی میبخشد و تقاضای سکس را بهصورت یک عطش روحی و یک درخواست اشباع نشدنی درمیآورد.
غریزه جنسی یک غریزه نیرومند، عمیق و دریاصفت است، هرچه بیشتر اطاعت شود، سرکشتر میگردد. همچون آتش که هرچه بیشتر به آن خوراک بدهند، شعلهورتر میگردد.
تاریخ همانطوری که از آزمندان ثروت یاد میکند که با حرص و آزی حیرتآور در پی گردآوردن پول و ثروت بودهاند و هر چه بیشتر جمع میکردهاند، حریصتر میشدهاند، همچنین از آزمندانی درزمینهٔ مسائل جنسی یاد میکند که اینها نیز بههیچوجه ازنظر حس تصرف و تملک زیبا رویان در یک حد متوقف نشدهاند
صاحبان حرمسراها و درواقع همهکسانی که قدرت استفاده داشتهاند، چنین بودهاند؛ در جدید این جریانها به شکل حرمسرا نیست، به شکل دیگر است. با این تفاوت که در جدید، لزومی ندارد کسی بهاندازه خسروپرویز و هارونالرشید، امکانات داشته باشد. در جدید به برکت تجدد فرنگی، برای مردی که یکصد هزارم پرویز و هارون امکانات داشته باشد میسر است که بهاندازه آنها از جنس زن بهرهکشی کند.
امیرالمؤمنین علی علیهالسلام در فرازی از نامه معروفش به فرزندش امام حسن علیهالسلام به اهمیت حجاب اشاره میکند و میفرماید «فان شده الحجاب ابقی علیهنّ» زنان را در حجاب پوشاندن، برایشان پایدارتر است؛ یعنی حجاب، زن را پایدارتر میکند و سلامت زن با رعایت حجاب، پایدارتر میماند.
انتهای پیام/
- نویسنده : حجت الاسلام حامد مبلغی، تحلیلگر مسائل مذهبی
Sunday, 28 May , 2023