حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
آتش‌سوزی جنگل و مرتع ۲۹۵ درصد افزایش یافت
معاون منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان:

آتش‌سوزی جنگل و مرتع ۲۹۵ درصد افزایش یافت

معاون منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: آتش‌سوزی در جنگل و مراتع لرستان ۲۹۵ درصد افزایش یافته است.

بهروز دریکوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به افزایش حریق در سال جاری، اظهار داشت: در تابستان امسال به دلیل پوشش گیاهی بسیار بالایی که در منطقه وجود داشت، آتش‌سوزی‌هایی در برخی از مناطق مرتعی و جنگلی استان رخ داد که آمار حریق نسبت به سال گذشته ۲۹۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در مجموع طی تابستان امسال ۴ هزار و ۷۷۱ هکتار از مراتع و جنگل‌های استان در آتش سوخت که ۹۵ درصد از این حریق‌ها به صورت سطحی و تنها پنج درصد به صورت عمقی بوده است.

معاون منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان از دستگیری ۳۶ متخلف در حریق‌های امسال خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از حریق‌ها به صورت عمدی انجام می‌شود، در همین راستا ۳۶ نفر شناسایی و دستگیر شدند و به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

دریکوند بیان کرد: امسال بخش زیادی از آتش‌سوزی‌ها مربوط به جنگل‌های استان بود به‌طوری که ۴ هزار هکتار جنگل و ۶۵۲ هکتار هم مرتع گرفتار حریق شدند و برای اطفاء حریق علاوه بر استفاده از نیروهای مردمی و سازمانی، از ۱۵ فروند بالگرد که ۴۸ ساعت پرواز داشتند نیز استفاده شد.

وی عنوان کرد: امسال در حوزه زاگرس، میزان حریق در جنگل و مرتع نسبت به سال گذشته ۳۱۸ درصد افزایش داشته است که با اقدامات به موقعی که در استان لرستان انجام شد، میزان حریق‌ها نسبت به میانگین منطقه زاگرس کمتر بوده است.

معاون منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان کرد: حفاظت از منابع‌طبیعی یک وظیفه همگانی است و باید در راستای نگهداری این نعمت الهی تلاش کرد و اجازه نداد افرادی سودجو اقدام به از بین بردن آن نمایند، از همین رو با همه توان در راستای حفاظت از مراتع و جنگل در استان اقداماتی انجام می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از