حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
مدیربنیاد خیریه امین آراسته در لرستان خبرداد:

ارائه خدمات به ۹۴ دانش‌آموز و دانشجوی لرستانی

ارائه خدمات به ۹۴ دانش‌آموز و دانشجوی لرستانی

مدیربنیاد خیریه امین آراسته در لرستان تعداد بورسیه‌های لرستان را ۹۴ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۵۷ نفر دانش‌آموز و ۳۷ نفر دانشجو هستند که از خدمات این بنیاد بهره‌مند شده‌اند.

فرشته شیراوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با فعالیت بنیاد خیریه امین آراسته اظهارداشت: اساس کار بنیاد امین آراسته حمایت تحصیلی و توانمندسازی بورسیه‌هاست، از طرفی توجه به نیازهای اساسی بورسیه‌ها نیز نادیده گرفته نمی‌شود و در این راستا خدماتی به افراد ارائه می‌شود.

وی افزود: در راستای توانمندسازی بورسیه‌ها طی یک سال گذشته، بسته‌های معیشتی، وام بلاعوض، لوازم ضروری منزل اهداء و یک مورد نیز اهداء ویلچر داشتیم.

مدیربنیاد امین آراسته لرستان عنوان کرد: تیرماه سال ۱۴۰۲ شعبه خرم‌آباد این بنیاد جهت ارائه خدمات بهتر به بورسیه‌های غرب کشور راه‌اندازی شد.

وی تعداد بورسیه‌های لرستان را ۹۴ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۶۸ نفر دختر و ۲۶ نفر پسر هستند که ۵۷ نفر از آنها دانش‌آموز و ۳۷ نفر دانشجو هستند.

شیراوند تصریح کرد: ۲۱ نفر از دانش‌آموزان شرایط شرکت در کنکور سراسری را دارند که به آنها خدماتی از قبیل کتاب، آزمون، پیگیری ویژه تحصیلی، مشاوره مدیریت استرس، آموزش نحوه دسترسی به پلتفرم‌های آموزشی رایگان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ نفر از بورسیه‌های لرستان از مشاوره و مداخله‌های مددکاری اجتماعی بهره‌مند شدند که در مجموع ۸۸ ساعت زمان کاری برای آن صرف شد و هم‌اکنون نیز برای ۲۰ بورسیه در مقطع دانشجویی اشتغال فراهم شده است.

مدیربنیاد خیریه امین آراسته لرستان، شرکت در کلاس‌های زبان، اهداء ۹ عدد لپ تاپ و دو عدد گوشی را از دیگر خدمات این بنیاد به بورسیه‌ها دانست و اظهارداشت: برای سایر بورسیه‌ها خدماتی از جمله برگزاری کلاس‌های تقویتی، مشاوره تحصیلی، اهداء کتاب و برگزاری آزمون را داشتیم.

وی با بیان اینکه ۱۷ نفر از بورسیه‌های خرم‌آباد از طرح رویش خود استفاده کردند افزود: برای گرامیداشت مناسبت‌های همچون روز دانش‌آموز، روز دانشجو و عید نوروز نیز هدایایی به بورسیه‌ها اهداء شد.

شیراوند عنوان کرد: طی یک سال گذشته درخواست‌های زیادی از لرستان برای پذیرش ارسال شد که ۶۱ نفر از آنها پذیرش شدند و هم اکنون نیز ۲۴ نفر در انتظار پذیرش هستند، پذیرش نیز طی یک پروسه انجام می‌گیرد و در مجموع ۲۲۸ ساعت زمان طرف آن می‌شود که شامل بررسی درخواست‌های اولیه و مصاحبه پذیرش، ارجاع درخواست به محققان، نگارش فرم تحقیق، ارتباط با مراجعه‌کنندگان، تشکیل پرونده سامانه‌ای و تشکیل پرونده فیزیکی می‌شود.

وی شرایط بورسیه دانش‌آموزان را داشتن معدل ۱۷، مقطع متوسطه دوم و دارای انگیزه تحصیلی دانست و گفت: دانشجویان نیز باید دارای معدل بالای ۱۷، دانشجوی روزانه و یا شبانه و حداقل دو ترم از تحصیلش باقی مانده باشد.

مدیربنیاد خیریه امین آراسته بیان کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند به آدرس خرم‌آباد بین پل دارایی‌زاده و چهار راه فرهنگ، کوچه شهید بیرانوند، پلاک ۱۹ مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۲۲۷۵۵۰۹۳۲ تماس بگیرند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از