حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
امامان جمعه لرستان مطرح کردند:

اربعین، پشتوانه محکم جریان مقاومت

اربعین، پشتوانه محکم جریان مقاومت

ائمه جمعه لرستان گفتند: اربعین حسینی نمایش وحدت جهان اسلام و پشتوانه‌ای محکم برای جریان مقاومت به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهروز شمسی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به هفته دولت، اظهار داشت: مسئولان فرصت خدمت به مردم را غنیمت بشمارند که خدمت به مردم بالاترین عبادت است و مسئولان باید خود را خادمان مردم بدانند.

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین، افزود: اربعین نمایش وحدت و انسجام جهان اسلام است و در دنیا تجمع انسانی با این عظمت نداریم، هیچ مکتبی توان جمع‌کردن مردم را ندارد که زائران در گرما و سرما کنار هم جمع می‌شوند و خادمانی هم در این حرکت مشغول خدمت به مردم هستند البته مردم عراق با همه توان به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد عنوان کرد: اجتماع اربعین قدرت مکتب اهل‌بیت(ع) است و مردم دنیا با این مکتب آشنا می‌شوند و روزی که همه مردم این مکتب را بشناسند، امام زمان(عج) در هنگام ظهور، با امام حسین(ع) خود را معرفی می‌کند و امروز از هر جای عالم به کربلا می‌روند و این زمینه‌ساز ظهور است.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، بیان کرد: این شهدا نامشان در تاریخ انقلاب می‌درخشد و مسئولان باید از عزیزانی که در مسیر خدمت به شهادت رسیدند، درس بگیرند، همچنین شهید رئیسی به‌گونه‌ای خدمت کرد که تشییع باشکوهی برگزار شد و آنچه سبب محبوبیت در بین مردم می‌شود، اخلاص در عمل است.

 

اجتماع اربعین پشتوانه جبهه مقاومت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد، اظهار داشت: این روزها شاهد اجتماع عظیم زائران اربعین هستیم که این اجتماع پشتوانه محکمی برای جبهه مقاومت است و هر آنچه در این راهپیمایی دیده می‌شود سراسر خوبی و نیکی است.

وی با اشاره به آغاز دولت چهاردهم، افزود: رئیس‌جمهور منتخب با آراء مردم انتخاب شد لذا مردم انتظار دارند مشکلاتی از جمله معیشت، بازار خودرو و مسکن برطرف گردد.

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: ملت ایران ملتی بیدار و آگاه هستند، در میان وزرا تعدادی سابقه اجرایی خوبی ندارند که بدانند باید در مسیر خدمت به مردم حرکت کنند.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر بسیار مردمی بودند که در جهت خدمت به مردم گام‌هایی برداشتند و دولت سیزدهم نیز کارهای مهمی در حوزه‌های عمرانی، تولیدی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی انجام داد.

حسینی گفت: در طول تاریخ ما هیچ‌ جنگی را آغاز نکردیم اما با کسانی که عزیزان ما را ترور کنند به‌شدت برخورد می‌کنیم لذا این روزها رژیم صهیونیستی از ترس حمله، هراسان است و آمریکا نیز در این زمینه دخالتی نکرد.

امام جمعه بروجرد یادآور شد: دشمن با ترور شهید هنیه جواب سختی خواهد گرفت و به آن‌ها پاسخی داده می‌شود که دیگر جرئت چنین اقداماتی را نداشته باشند.

حسینی با اشاره به سالروز اشغال ایران توسط متفقین، خاطرنشان کرد: انگلیس، روس و آمریکا بعد از اینکه وارد ایران شدند، رضاخان را بیرون کردند که این نشان‌دهنده این بود که بیگانگان برای پهلوی تصمیم می‌گرفتند.

 

لزوم رفع مشکل کمبود آب کوهدشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا سبحانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت ضمن تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: در دنیا اگر تلاشی می‌شود بایستی برای رضای خداوند متعال باشد، همه ما یک رزق و روزی در دنیا داریم که قطعاً به آن خواهیم رسید، بزرگ‌ترین خسران برای انسان این است که از یاد مرگ غافل شود.

وی با گرامیداشت آغاز هفته دولت، افزود: وفاق ملی را مشاهده کردیم، مجلسی که عصاره ملت است اتحاد و همدلی خود در رأی کامل به کابینه دولت چهاردهم را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه موقت کوهدشت با اشاره به لزوم ارج نهادن به خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، فعالیت‌ها و خدمات زیرساختی و اساسی خوبی در کشور در حوزه‌های مختلف آب‌رسانی، جاده‌سازی، برق‌رسانی و... صورت گرفته است که بایستی این خدمات در هفته دولت تبیین گردد و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: شهر کوهدشت امروز در زمینه آب بسیار در مضیقه می‌باشد، مردم اگر مطلع شوند که مشکلات از کوتاهی مسئولان نیست ناراحت نمی‌شوند، خوب است به سنتی تبدیل شود که هر هفته در خطبه‌ دوم نماز جمعه، به مشکلات شهر پرداخته شود و مسئول مربوطه نیز در این تریبون پاسخگوی مردم باشد و با همدلی به سمتی حرکت کنیم که مشکل مربوطه برطرف شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از