حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
عضو هیات علمی دانشگاه لرستان:

اربعین یک نهضت عظیم و ماندگار است

اربعین یک نهضت عظیم و ماندگار است

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان با اشاره به عظمت اربعین حسینی، گفت: اجتماع بزرگ اربعین، پاسداشت و نگه‌داشتن عدالت و آزادی امام حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدین درویش‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار داشت: امام حسین(ع) در واقعه کربلا بزرگترین شاهکار و عظمت تاریخ را برای بشریت نشان داد و حضرت زینب(س) عهده‌دار انتقال پیام قیام عاشورا شد که این پیام مهم از روز عاشورا تاکنون به همه جهان منتقل شده است.

وی افزود: امام حسین(ع) معلم حُریت جوامع بشری است که با قیام خود درس بزرگی به همه مردم جهان داد که باید در مقابل زورگویان و ظالمان ایستاد و امروز تجمع جهانی راهپیمایی اربعین حسینی با حضور میلیون‌ها نفر از سراسر جهان با هر زبان و گرایشی گویای این است که بشر به عدالت و آزادگی نیاز دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان تصریح کرد: اربعین یک نهضت عظیم و ماندگار است، دشمن تلاش کرد تا همه دستاوردهای اسلام فراموش شود و از یادها برود اما قیام امام حسین در کربلا سبب شد تا توطئه دشمن از بین رود و مهم‌ترین رسالت امام حسین(ع) احیای دین بود.

درویش‌پور با اشاره به اینکه امام حسین(ع) درس‌های مهمی به بشریت داده است، بیان کرد: یکی از پیام‌های قیام عاشورا این بود که ارزش‌هایی وجود دارد که می‌تواند ارزش زندگی را مشخص کند و این قیام یاد داد هر  چیزی که در سایه خدا نباشد، ارزشی ندارد.

وی عنوان کرد: امام حسین(ع) درس آزادی و عدالت را به همه ما یاد داد و این قیام در واقع فراخوان انسان‌ها به عقلانیت بود لذا بشر امروز تشنه عقلانیت و عدالت است و امروز اگر برای دفاع از مظلومان غزه در برابر کودک‌کشی رژیم‌صهیونیستی، انسان‌هایی از کشورهای مختلف برخاسته‌اند به خاطر این است که انسان‌ها ارزش‌های ماندگار را دوست دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان یادآور شد: اجتماع بزرگ اربعین، پاسداشت و نگه‌داشتن عدالت و آزادی امام حسین(ع) است که هر ساله این اجتماع باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از