حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد:

نقش اعتکاف در ارتقاء دینی و فرهنگی جامعه

نقش اعتکاف در ارتقاء دینی و فرهنگی جامعه

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اعتکاف در ارتقاء دینی و فرهنگی نقش بسزایی دارد و این همان حرکت و کاری است که انبیا انجام دادند و اگر در این مسیر حرکت کنیم قطعاً مورد رضایت خداست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در جلسه شورای هماهنگی اعتکاف استان، اظهارداشت: راه انبيا، روشن و در معرض شناخت و ديد همگان است و مردم را با آگاهى دادن باید به انجام كارى ترغيب كرد و به تبع آن راه برای ما نیز روشن است و خداوند به ما افتخار داده که در این مسیر باشیم.

وی افزود: هر كدام باید مبلغى باشیم كه با بصيرت و آگاهى مردم را به سوى خدا دعوت كنیم و ما را جزء انصارالنبی برشمرده که به راه او بخوانیم، مجموعه دست اندرکاران برگزاری اعتکاف، وسیله قرب و نزدیکی بندگان به خداوند می‌شوند و این افتخار بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: اعتکاف برنامه نرم دینی است و نقطه قوت ما برای تربیت نسل جوان خصوصاً همین برنامه‌هاست که خاستگاه آن سنت نبوی است و بحمدالله در این سال‌ها هم جنبه ملی به خود گرفته و هم فراملی و همه باید تلاش کنیم که با برنامه‌ریزی و طراحی و اجرای دقیق فضای معنوی مطلوبی برای معتکفین به وجود بیاوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: مسئله اعتکاف مانند اربعین حسینی باید به نقطه اوج برسد و لازمه‌اش اجرای برنامه‌های دقیق، کمی و کیفی می‌باشد، اعتکاف در ارتقاء دینی و فرهنگی نقش بسزایی دارد و این همان حرکت و کاری است که انبیا انجام دادند و اگر در این مسیر حرکت کنیم قطعاً مورد رضایت خداست و در راستای ماموریت انبیاء الهی است.

وی با بیان اینکه در زمان برگزاری اعتکاف باید توجه داشت که به‌واسطه برنامه‌ها که در مساجد برگزار می‌شود خلوت انس معتکفین به هم نخورد، گفت: البته علاوه بر مسائل معنوی مختلفی که در طول اعتکاف برای معتکفان در نظر گرفته شده، بحث بصیرت، علم و آگاهی نیز از جمله فرایضی بوده که واجب می‌باشد، چرا که اﻋﺘﮑﺎف ﺗﻮﻗﻔﯽ ﻧﺎآﮔﺎهانه در مسجد ﻧﯿﺴﺖ، ﺻﺮف درﻧﮓ و ﻣﮑﺚ و ﺣﺒﺲ معتکفین در مسجد ﺑﺪون ﻋﺸﻖ در ﻋﺒﺎدت و ﻗﺼﺪ ﻗﺮﺑﺖ ﻧﯿﺴﺖ.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: سنت اعتکاف در طول تاریخ کم و بیش در ایران اسلامی، برپا شده است، در دوره معاصر این سنت الهی رنگ و بوی دیگری به خود گرفت خصوصاً در شهر مقدس قم، لذا ضرورت دارد بخش پیشینه برگزاری اعتکاف در کشور از جمله استان لرستان مورد بحث و بررسی و مطالعه و تحقیق قرار گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از