حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

امام رضا (ع) حافظ معارف شیعه بود

امام رضا (ع) حافظ معارف شیعه بود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: امام هشتم با حکمت، علم و بصیرتی که داشت موفق شد مکتب شیعه را حفظ کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام، اظهار داشت: وجود امام رضا علیه‌السلام در برهه‌ای از زمان مصادف با خليفه عباسی بود و دشمن آن زمان تلاش داشت تا معارف ناب را از بین ببرد ولی امام هشتم در مجامعی که حضور یافت، آنچنان صحبت فرمود که توانست توطئه دشمن را از بین ببرد و این صحبت‌ها تا جایی اثرگذار بود که امام را با عنوان عالم معرفی کردند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) افزود: مهربانی امام هشتم بی‌نظیر است و زائران همه از لطف و محبت ایشان صحبت می‌کنند از همین رو باید تلاش کرد تا ویژگی‌های این امام بزرگ را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: امام رضا علیه‌السلام در طول زندگی خود تلاش کرد تا معارف شیعه را حفظ کند و اجازه نداد خلیفه آن زمان سبب از بین رفتن معارف ناب شود لذا امام هشتم با حکمت و بصیرتی که داشت موفق شد مکتب شیعه را حفظ کند.

علی‌نیا بیان کرد: طبق روایات، زیارت امام رضا علیه‌السلام را حج فقرا می‌دانند لذا هر ساله در آستانه سالروز شهادت ایشان، دلدادگان زیادی به عنوان زیارت آخر ماه صفر راهی این سفر معنوی می‌شوند مانند سفر اربعین که نشان می‌دهد قدم به قدم، شیعه در حال رشد است و در طول مسیری که زائران امام رضا علیه‌السلام راهی سفر می‌شوند موکب‌هایی برای پذیرایی از  زائران برپا شده که پذیرای زائران می‌شوند.

وی با بیان اینکه حُب امام رضا علیه‌السلام سبب شده تا ارادتمندان زیادی راهی این سفر معنوی شوند، یادآور شد: در موکب‌های پذیرایی از زائران امام هشتم حضور جوانان و نوجوانان بسیار مشهود است که این نشات‌گرفته از محبتی است که در دل دلدادگان به امام مهربانی‌ها قرار گرفته است و خود مردم با جوشش و خیزش بی‌تاب هستند تا در این فرصت بتوانند خادمی زائران را نمایند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد: ملت ایران وجود امام رضا علیه‌السلام را در کشور افتخار و نعمتی عظیم می‌دانند و در شب شهادت امام رئوف خود را به مشهد مقدس رسانده تا ارادت خود را به امام هشتم نشان دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از