حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/29 شمسی | 2024/10/20 میلادی
اهدای خون با سرد شدن هوا کاهش یافت
مدیرکل انتقال خون لرستان:

اهدای خون با سرد شدن هوا کاهش یافت

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: اهدای خون با سرد شدن هوا کاهش یافته است از همین رو از اهداءکنندگان دعوت می‌شود برای اهدای خون به پایگاه‌های خونگیری مراجعه نمایند.

علی سوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به لزوم اهدای خون در روزهای سرد، اظهار داشت: هر ساله با آغاز سرد شدن هوا و از اوایل پائیز، اهدای خون کاهش می‌یابد که لازم است اهداءکنندگان مستمر خون، بیماران نیازمند به این ماده حیاتی را در این روزها فراموش نکنند.

وی افزود: بیماران تالاسمی، مادران باردار پرخطر، بیماران تصادفی و کسانی که جراحی کردند، افرادی هستند که نیاز به خون دارند از همین رو باید ذخایر خون و فرآورده‌های خونی همیشه در دسترس باشد تا برای این بیماران مورد استفاده قرار گیرد و بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

مدیرکل انتقال خون لرستان تصریح کرد: در حال حاضر از همه گروه‌های خونی به‌ویژه گروه خونی منفی دعوت می‌شود که برای اهدای خون به پایگاه‌های خونگیری در همه شهرهای استان مراجعه نمایند تا بتوانند یاریگر بیماران نیازمند به خون باشند.

سوری بیان کرد: اهدای خون یک امر ضروری و مهم است و نباید در برخی از ایام مانند پائیز و زمستان، اهدای خون کاهش یابد لذا از اهداءکنندگان لرستانی دعوت می‌شود که مانند دیگر ایام سال نسبت به این امر خداپسندانه توجه داشته باشند.

وی عنوان کرد: البته در هر یک از مناسبت‌ها، نیروهای دستگاه‌های مختلف برای اهدای خون مراجعه می‌کنند ولی این کافی نیست، چرا که باید افراد بیشتری اقدام به اهدای خون نمایند تا علاوه بر خون، از فرآورده آن هم استفاده شود.

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه اهدای خون در نیمه اول امسال بیش از ۴ درصد رشد داشته است، گفت: ۴۰ هزار و ۷۳۴ نفر در نیمه نخست امسال برای اهدای خون به پایگاه‌های استان مراجعه کرده‌ که ۳۳ هزار و ۳۶۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

سوری تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۶۶۶ نفر از بانوان لرستانی برای اهدای خون مراجعه کردند و همچنین ۱۸ هزار و ۸۷۶ نفر اهداءکننده مستمر بودند که بانوان این استان در اهدای خون همیشه ممتاز و رکورددار بوده و در کل کشور رتبه برتر اهدای خون را کسب کردند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از