حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/16 شمسی | 2024/05/05 میلادی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

نخستین مسابقه دانشجویی ایده‌شو برگزار شد

نخستین مسابقه دانشجویی ایده‌شو برگزار شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اولین مسابقه بزرگ دانشجویی ایده‌شو با مشارکت دانشجویان و با محوریت رویدادهای حوزه آموزش و سلامت، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: استفاده از ایده‌های نو بسیار مهم است و پایه اقتصاد، همین ایده‌هاست و هر ایده‌ای می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد صدها شغل برای افراد در جامعه باشد زیرا تبدیل ایده به علم و فناوری، ثروت آفرین است. 

 وی افزود: بیشتر دانشجویان دنبال ایده هستند و فکری خلاق دارند و حیف است که انسان در این مسیر ایده‌پردازی، فکری برای ایجاد تحول در خود و حتی ایجاد تحول در کشور و دنیا نداشته باشد. 

دلفان بیان کرد: در بستر همین گفتگوهاست که ایده شکل می‌گیرد و این ایده‌های ناب دنیا را متحول می‌کنند زیرا از دل همین ایده‌ها یکسری ایده‌های خوب و قابل اجرا به‌دست می‌آید.  

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از نظر تجهیزاتی، دانشجویان می‌توانند از تجهیزات و دیگر امکانات دانشگاه‌ها مجانی استفاده کنند و تا حد امکان، باید از امکانات و سرمایه‌های دیگران نیز استفاده کرده تا طرح و ایده‌هایشان زودتر منجر به تولید شود. 

 دلفان ثبت طرح‌های صنعتی و ایده های خلاقانه جهت ثبت مالکیت معنوی، برای افراد ایده پرداز را مهم دانست و گفت: سعی کنید ثبت اختراع، ثبت طرح‌های صنعتی و برندسازی را متناسب با قوانین و مقررات آن یاد بگیرید و همچنین، برای تحقق کارها و ایده‌هایتان، یکسری اصول را برای خودتان مشخص کنید. 

رئیس دانشگاه به دانشجویان یادآورشد: می‌شود یکسری تکنیک‌ها را یاد گرفت تا در ثبت مالکیت معنوی، طرح‌های صنعتی و همچنین ثبت شرکت‌ها، دچار مشکل نشد و در راستای رسیدن افراد به حق و حقوقشان، نیز موفق‌تر شد.

دلفان انتخاب یک فرد به عنوان مشاور کارآفرینی و برای اولین‌بار در دانشگاه را مهم دانست و افزود: دانشجویان می‌توانند در این راستا و برای حل مشکلات خود و استفاده از تجربیات دیگران به وی مراجعه کنند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از