حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

بازدید ارزیاب یونسکو از غارهای کلدر و قمری

بازدید ارزیاب یونسکو از غارهای کلدر و قمری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در نخستین روز از حضور ارزیاب یونسکو در خرم‌آباد، غارهای تاریخی کلدر و قمری مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور اظهار داشت: در نخستین روز حضور ارزیاب یونسکو، غار کلدر و محدوده حفاظت شده آن مورد بازدید قرار گرفت.

وی با اشاره به حفاظت مشترک محیط زیست استان و یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان از این منطقه افزود: در کنار غار کلدر، زیرساخت‌های گردشگری روستای قلعه سنگی از جمله دو اقامتگاه بوم‌گردی توسط ارزیاب یونسکو بررسی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: این دو اقامتگاه بوم‌گردی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان و به سبک محلی سنتی و بومی به گردشگران خدمات ارائه می‌کنند.

حسن‌پور بیان کرد: همچنین در روز نخست، غار قمری مورد بازدید ارزیاب یونسکو قرار گرفت که وی از چشم‌انداز بالا از شهر خرم‌آباد، قلعه فلک‌الافلاک و گرداب سنگی بازدید کرد.‌

وی گفت: همچنین ارزیاب یونسکو از دهکده گردشگری مخملکوه در شمال غربی خرم‌آباد بازدید به عمل آورد و در پایان برنامه‌های روز نخست حضور ارزیاب یونسکو، نشست مشترکی با حضور برخی اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد و شهردار خرم‌آباد در محل سالن اجلاس اتاق بازرگانی برگزار شد.

حسن‌پور با اشاره به پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد اظهار داشت: رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد با همت و همکاری بین بخشی، همکاری و همراهی مردم انجام شده است و پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد، به عنوان تنها پرونده ارسالی کشورمان به یونسکو، در روزهای اخیر مورد بررسی ارزیاب این سازمان بین‌المللی فرهنگی قرار می‌گیرد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از