حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

بانوان ایرانی پروش‌یافتگان مکتب زینبی

بانوان ایرانی پروش‌یافتگان مکتب زینبی

بانوان ایرانی پروش‌یافتگان مکتب زینبی هستند که در عرصه‌های مختلف با تاسی از بانوی قهرمان کربلا توانستند به رسالت خود عمل نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، قرن‌ها از حادثه عظیم کربلا می‌گذرد و شناخت ابعاد مختلف مکتب حسینی و تحلیل‌های بسیار در این حادثه سبب می‌شود تا راز و رمزهای زیادی از این واقعه شنیده شود، واقعه‌ای که امروز بسیاری از مردمان آزادی‌خواه جهان تشنه شنیدن ابعاد این حادثه هستند تا الگو بگیرند و از زیر بار ستم خارج شوند.


آنچه در حادثه کربلا دیده شد، یاران باوفایی بودند که در دامان مادرانی تربیت شده که توانستند امام زمان خود را یاری کنند و در این راه جان خود را تقدیم نمایند، زنانی که در حادثه کربلا نقش خود را به خوبی ایفا کردند اگرچه زنانی که در واقعه عاشورا بودند مصیبت‌ها و داغ‌های بسیار سنگینی دیدند اما محکم و استوار در مکتب حسینی ایستادند.


قدرت زنان این حادثه نه فقط در تربیت یاران و اصحاب حسینی مشاهده می‌شود بلکه پس از حادثه ظهر عاشورا، زنانی که در کاروان اسراء به همراه حضرت زینب(س) به راه افتادند، توانستند اوج اقتدار زن را به معنی واقعی به همه دنیا نشان دهند، زنانی که با حفظ حجاب، قدم‌هایی محکم و عزمی راسخ ماندند تا حضرت زینب(س) را همراهی نموده و درس عظیمی از نقش زنان به همه دنیا دهند.


در میان زنانی که در واقعه عاشورا نقش و رسالتی بر عهده داشتند، نقش حضرت زینب(س) بسیار حائز اهمیت است، بزرگ‌بانویی که به عنوان پاسدار ارزش‌ها و اسوه صبر توانست نقش خود را ایفا کند، علیرغم همه رنج‌ها و سختی‌ها اما لحظه‌ای از اهداف والای اسلام کوتاه نیامد و الگویی برای همه بشریت به خصوص بانوان است.

بانوان ایرانی پروش‌یافتگان مکتب زینبی

نهضت عاشورا با نقش‌آفرینی حضرت زینب(س) تکمیل شد

 

فریبا محمدی کارشناس مسائل دینی و مذهبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: نهضت عاشورا با حضور و نقش‌آفرینی حضرت زینب(س) تکمیل شد چرا که این بانوی بزرگوار بعد از ظهر عاشورا و زمانی که کاروان اسراء از کربلا راهی شدند، این بانوی قهرمان توانست زنان داغ‌دیده، کودکان بی‌تاب و کاروان را به خوبی مدیریت و همراهی کند.


وی افزود: ماندگاری قیام عاشورا مرهون تلاش‌های حضرت زینب(س) است که توانست با خطبه و سخنانی که در مقابل دشمن داشت، این قیام را به خوبی بیان نماید و چهره پلید و ماهیت کثیف دشمنان را برای همیشه تاریخ رسوا کند و مهم‌ترین رسالت بانوی قهرمان کربلا این بود که توانست پیام مهم واقعه عاشورا را به خوبی به گوش همه جهانیان برساند.


کارشناس مسائل دینی و مذهبی تصریح کرد: دشمنان تلاش داشتند تا واقعه کربلا پس از مدتی فراموش شود و از یادها برود اما سخنان حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در کاخ یزید سبب شد تا نه تنها این حادثه فراموش نشود بلکه هر روز ارادتمندان زیادی زیر پرچم مکتب حسینی قرار می‌گیرند و آماده ظهور می‌شوند.


محمدی با بیان اینکه حضرت زینب(س) پرچمدار زنان نهضت امام حسین(ع) بود، گفت: حضرت زینب(س) در جریان واقعه کربلا به گونه‌ای رفتار کرد که امروز الگوی صبر در جهان شناخته شده و امروز می‌بینیم این قیام تاریخی در دنیا ماندگار و درس‌آموز شده است.


وی عنوان کرد: حضرت زینب (س) در واقعه کربلا در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرینی نمود و امروز بانوان می‌توانند با تاسی از رفتارها و گفتارهای این بانوی بزرگ در ابعاد اجتماعی الگو بگیرند مثلاً در حوزه اجتماعی برای تحکیم بنیان خانواده، مدیریت خانواده، نشان دادن ارزش‌ها به فرزندان، صبر و استقامت که همگی از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری بانوی قهرمان کربلاست.

بانوان ایرانی پروش‌یافتگان مکتب زینبی

حضرت زینب(س) با لسانی فاطمی و علوی امر به معروف کرد

 

مریم سپهوند مسئول بسیج جامعه زنان لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: سال‌های سال از واقعه کربلا گذشته است اما هرچه به عقب برمی‌گردیم می‌بینیم حضرت زینب(س) علیرغم داغ‌های سنگین و مصیبت‌های زیادی که تحمل کرده اما استوار و محکم در دفاع از ارزش‌های دینی و اسلام ایستاده، الگویی بی‌نظیر برای بشریت در طول همه ادوار و تاریخ است.


وی افزود: حضرت زینب(س) در این حادثه در کنار مادران و همسران شهدا ایستاد و با آن‌ها همدردی می‌کرد و دلداری می‌داد، در کنار امام خود ایستاد و او را همراهی کرد، همچنین در هدایت کاروان اسراء و دلداری کاروان در سخت‌ترین شرایط نشان داد که در برابر حوادث و سختی‌ها باید محکم ایستاد.


مسئول بسیج جامعه زنان لرستان تصریح کرد: حضرت زینب(س) در مجلس که یزید تربیت داده باشد، با لسانی فاطمی و علوی توانست امر به معروف و نهی از منکر کند و با خطبه‌خوانی که داشتند نشان داد که دین اسلام و نهضت حسینی برای همیشه تاریخ زنده و ماندگار است و جایگاه واقعی اهل‌بیت(ع) را به خوبی بیان نمود.


سپهوند بیان کرد: حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا قدرت یک زن مسلمان را نشان داد، بانوی بزرگی که پرورش‌یافته مکتب حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) بود، شیرزنی که اگر سخنان و خطبه‌های ایشان نبود، از این قیام هم چیزی باقی نمی‌ماند.


وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) توانست واقعه کربلا را در تاریخ ثبت و ضبط نماید، یادآور شد: امروز که می‌بینیم راهپیمایی بزرگ اربعین با حضور میلیون‌ها نفر از سراسر دینا برگزار می‌شود، در واقع این نمایش اقتدار مرهون همان رسالت حضرت زینب(س) است که در واقعه عاشورا به درستی انجام شد.

 

مادران و همسران شهدا حضرت زینب (س) را برای صبر، الگو قرار دادند


مسئول بسیج جامعه زنان لرستان عنوان کرد: مادران و همسران شهدا نیز با تاسی از حضرت زینب(س) توانستند چنین مصیبت‌های سنگینی را تحمل کنند و در بسیاری از سختی‌ها و مصیبت‌ها به حضرت زینب(س) متوسل شدند تا بتوانند داغ عزیزان خود را تحمل نمایند.


سپهوند بیان کرد: امروز الگوی مسلمان زن ایرانی در واقع کسانی هستند که پرورش‌یافته مکتب زینبی هستند و تلاش کردند که در همه ابعاد مختلف از این بانوی بزرگ الگو بگیرند و زنان امروز جامعه با تاسی از صبوری و نقش‌آفرینی حضرت زینب(س) می‌توانند نقش خود را در ادامه مسیر دفاع از ارزش‌ها و اسلام به خوبی ایفا نمایند.


وی خاطرنشان کرد: در راهیپمایی اربعین مشاهده می‌کنیم که بانوان هم حضور بسیار پررنگی دارند که این نشان‌دهنده این است که بانوان در این صحنه اقتدار نشان می‌دهند که راه حضرت زینب(س) ادامه دارد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از