حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
رئیس دانشگاه آزاد کشور:

برای تحول در همه عرصه‌ها پرقدرت تلاش کنیم

برای تحول در همه عرصه‌ها پرقدرت تلاش کنیم

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: برای تحول در همه بخش‌ها باید پرقدرت تلاش کنیم و در این میان اساتید نقش مهمی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» محمدمهدی طهرانچی ظهر امروز در اجرای طرح اعتلا که در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: در دانشگاه سند تحول در واقع نگاه جامع به تحول دانشگاه را پیگیری می‌کند لذا امروز در یک پیچ تاریخی مهم قرار داریم.

وی افزود: انقلاب صنعتی از روزی که شروع شد ابتدا به ابزار، حیات و رشد داد و با این تحول فعالیت خود را شروع کرد و در گام بعد کارخانه و تولید انبوه ایجاد کرد، سپس بازار مصرف ایجاد کرد و به نوعی ابزار، حیات گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد کشور عنوان کرد: نسل جدید در فضای دوگانه مجازی حضور داشتند و فضای مجازی ابزار را به ماشین همراه تبدیل کرد که بچه‌های ما را فضای مجازی در خود فرو برده که تربیت‌یافتگان این فضا را می‌بینیم و باید مراقب بود و تحولات را به خوبی درک کرد.

طهرانچی بیان کرد: ما در دانشگاه نسل سوم درس خواندیم و باید سخنان و روش ما مطابق با جوانان باشد و امروز می‌بینیم غرب در تلاش است تا تاب‌آوری فرهنگ‌ها را نسبت به بی‌بندوباری بالا ببرد.

وی یادآور شد: باید در فناوری پیشتاز بود و اگر اساتید با علم روز  نتوانند بروز باشند، نمی‌توانند در  پیشبرد اهداف موفق باشند از همین رو باید برای تحول پرقدرت تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه فکر کردن یک روش است، افزود: وقتی فردی یاد نگرفته چگونه فکر کند این فرد نمی‌تواند بعدها هم موفق شود.

طهرانچی با اشاره به ماهیت علم جدید اظهار داشت: علم وارداتی نیست و باید برای تولید علم تلاش کنیم چرا که علم قدرت بزرگی است و علم توسعه و پیشرفت را به همراه دارد.

وی عنوان کرد: چند مولفه در رشد اثرگذار است که شامل دانایی، توانایی، ثروت و رفاه می‌باشد و همه این نسخه‌هایی که می‌پیچیم برای این است که با نسل جدید با زبان خودش حرف بزنیم.

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: باید تلاش کرد تا از معارف به خوبی استفاده کرد، پس دانشگاه یک اجتماع است اما هر ساختاری دانشگاه نیست و اگر عدالت نباشد، ساختاری شکل نمی‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از