حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان خبرداد:

بهره‌مندی ۳۶۰ هزار خانوار لرستانی از مزایای فیبرنوری

بهره‌مندی ۳۶۰ هزار خانوار لرستانی از مزایای فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: طبق برآورد‌های سال ۱۴۰۲ بعد از ایجاد زیر ساخت‌های لازم، ۳۶۰ هزار خانوار لرستانی می‌توانند از بستر فیبرنوری به اینترنت متصل شوند.

مجتبی صارمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: عملیات حفاری و شوت فیبر در شهرهای پلدختر، سلسله، دورود و ازنا به اتمام رسیده و در الیگودرز نیز نزدیک به اتمام است، همچنین در خرم‌آباد از ۲۵۰ کیلومتری که پیش‌بینی شده حدود ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در هر جایی که شبکه و زیرساخت ایجاد شود خدمات ارائه می‌شود، افزود: بعد از اتمام عملیات متقاضیان می‌توانند از طریق اپراتورهای آسیاتک و مخابرات و یا از طریق سایت iranfttx.ir نسبت به خرید اشتراک اقدام کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تصریح کرد: زمان اتمام این عملیات به مسائل مختلف بستگی دارد، طبق برآورد‌های سال ۱۴۰۲ بعد از ایجاد زیر ساخت‌های لازم، ۳۶۰ هزار خانوار لرستانی می‌توانند از بستر فیبرنوری به اینترنت متصل شوند که این آمار ممکن است افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اهداف پروژه فیبرنوری، بیان کرد: قصد داریم انحصاری که در گذشته در اختیار مخابرات بوده شکسته شود و اکنون دو اپراتور این زیرساخت را داشته باشند که به مردم سرویس ارائه دهند، وقتی بین دو اپراتور رقابت باشد کیفیت بالاتر و قیمت‌ها مناسب‌تر می‌شود.

صارمی عنوان کرد: در گذشته فقط مخابرات می‌توانست در بستر تلفن ثابت اینترنت ارائه دهد اما با این کار می‌خواهیم حوزه ارتباطات ثابت رقابتی شود یعنی دو اپراتور در این زمینه باشند و مردم اختیار داشته باشند که از مخابرات و یا آسیاتک اینترنت ثابت خریداری کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از