حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
معاون هواشناسی لرستان خبرداد:

تداوم بارش‌های پراکنده و رگباری در لرستان

تداوم بارش‌های پراکنده و رگباری در لرستان

معاون هواشناسی لرستان گفت: روز سه‌شنبه در اغلب نقاط لرستان و در برخی ساعات بارش‌هایی پراکنده و گاهی رگباری پیش‌بینی می‌شود.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی، با توجه به فعالیت سامانه بارشی در همه نقاط استان لرستان، امروز علاوه بر پوشش ابر، با شدت و ضعف رگبار باران، رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در برخی از نقاط استان رگبار تگرگ، احتمال وقوع صاعقه و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و کاهش دما انتظار می‌رود افزود: روز سه‌شنبه نیز در اغلب نقاط و در برخی ساعات بارش‌هایی پراکنده و گاهی رگباری را شاهد هستیم.

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: در پی فعالیت این سامانه بارشی مخاطراتی از جمله اختلال در تردد، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب، خسارت به برخی سازه‌ها و تاسیسات انتظار می‌رود.

وی گفت: با توجه به جهت غرب سوی بادها، طی امروز و فردا در برخی از نقاط احتمال خیزش گردوغبار و کاهش میدان دید افقی وجود دارد، همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری آسمان لرستان آرام و جوی پایدار دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از