حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
تشکیل زنجیره ارزش اقتصادی ضروری است
استاندار لرستان:

تشکیل زنجیره ارزش اقتصادی ضروری است

استاندار لرستان گفت: باتوجه به تولیداتی که در حوزه کشاورزی وجود دارد، تشکیل زنجیره ارزش اقتصادی ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» ابوطالب شفقت ظهر امروز در جشنواره انجیر که در پلدختر برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزان، سربازان خط مقدم امنیت اقتصادی هستند که انواع محصولات کشاورزی را با کفیت بالا تولید می‌کنند.

وی افزود: در این جشنواره‌های کشاورزی، اعلام می‌کنیم که شاکر خدا هستیم لذا لرستان سرشار از نعمت و برکت است و نیروی انسانی بسیار خوبی دارد که این خاک بسیار خاص است و ظرفیت‌های زیادی دارد.

استاندار لرستان تصریح کرد: ساماندهی آب، مسئله اصلی است که در اولویت کوتاه باید پمپ‌ها فعال شود، سد احداث گردد تا سطح زیرکشت این منطقه افزایش یابد لذا با توجه به شرایطی که در منطقه وجود دارد می‌توان سطح کشت و تولید را بالا برد.

وی افزود: اواخر مهر و آبان امسال، نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود تا یک کار خوب انجام شود و اگر قرار است کار انجام شود باید مطالعه و بررسی لازم ابتدا صورت گیرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: دسترسی جاده روستایی یکی از مطالباتی است که مطرح شد تا کشاورز  بتواند محصولات را منتقل کند که همه این موارد باید طبق اولویت انجام شود.

شفقت با بیان اینکه زنجیره ارزش کشاورزی باید شکل گیرد، گفت: باید به گونه‌ای اقدام کرد که این محصول به دست مصرف‌کننده برسد، مزرعه که کاشت، داشت و برداشت است و ترویج یابد در دستور کار قرار گیرد چون در محصول گندم مروجین خوبی داریم و نیاز است در تولید انجیر، مروجین وارد شوند و از هم‌اکنون با کشاورزان صحبت کنند.

شفقت بیان کرد: تغییرات دیگر فرآوری در محصول است که کار علمی و کارشناسی در این راستا انجام شود، وقتی زمینی تا ۳۰ تن تولید می‌کند چرا باید ۱۵ تن تولید کند و برای جبران این فاصله باید کار کارشناسی انجام شود.

وی یادآور شد: دانشگاه را باید به مزرعه بُرد که ابتدا باید تجربیات کشاورزان را بشنوند و نتایج علمی و کار تحقیقاتی به کشاورز گفته شود تا محصول بیشتر و بهتری تولید شود.

استاندار لرستان گفت: اگر قرار است بهره‌وری افزایش یابد باید تمام فرآیند با دقت انجام شود که نیاز به سردخانه و صنایع فرآوری است و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از