حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
مدیرکل امور عشایری لرستان:

تولیدات عشایر لرستان ۳۰ درصد افزایش یافت

تولیدات عشایر لرستان ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: تولیدات عشایر لرستان در سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافت.

هوشنگ نورمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: جامعه عشایری همیشه نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ استان داشته به‌طوری که در عرصه اقتصادی، محصولات زیاد پروتئینی، لبنی، باغی و در عرصه فرهنگی نیز محصولاتی مانند صنایع‌دستی را تولید می‌نمایند.

وی افزود: عشایر لرستان بیش از یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند که سالانه ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می‌کنند و هر ساله بیش از ۱۲ هزار تن گوشت قرمز با کیفیت ممتاز را تولید و روانه بازار می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان تصریح کرد: از دیگر محصولاتی که توسط عشایر تولید می‌شود، محصولات لبنی است که هر ساله بیش از یک‌ هزار و ۳۲ تُن انواع شیر، ماست و سایر فرآورده‌های لبنی را تهیه می‌کنند، علاوه بر این نیز ۱۵۴ تُن عسل و ۱۷ تن روغن حیوانی توسط عشایر تولید می‌شود.

نورمحمدی با اشاره به اینکه عشایر لرستان مالکیت یک‌ هزار و ۴۰۰ هکتار باغات را در اختیار دارند، گفت: از این وسعت باغ سالانه بالغ‌بر ۸ هزار و ۹۴ تُن انواع محصولات باغی را برداشت می‌کنند.

وی یادآور شد: عشایر در حوزه تولید صنایع‌دستی در استان نقش بسیار مهمی دارند تا جایی که ۵۰ درصد صنایع‌دستی لرستان توسط عشایر تولید می‌شود و محصولاتی مانند قالی، قالیچه، جاجیم، گلیم، حصیر، خورجین، جوراب و کلاه را تولید می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان از افزایش ۳۰ درصدی تولیدات عشایر در سال جاری خبر داد و افزود: باتوجه به تسهیلاتی که در اختیار جامعه عشایری قرار داده شده، تولیدات در همه بخش‌ها افزایش یافته است و تلاش می‌شود تا با حمایت از آن‌ها بتوانیم تولیدات را هر ساله افزایش دهیم.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از