حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
جشنواره انجیر در پلدختر برگزار می‌شود
فرماندار پلدختر:

جشنواره انجیر در پلدختر برگزار می‌شود

فرماندار پلدختر از برگزاری جشنواره انجیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، احسان علیپوری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده، طی دو ماه گذشته با مجموعه جهاد کشاورزی پنجشنبه این هفته جشنواره انجیر با همکاری شهرستان معمولان به صورت مشترک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره نشان‌دهنده توانمندی‌های هر دو شهرستان در حوزه انجیر است افزود: صنایع تبدیلی و صنایع وابسته مرتبط با انجیر در این روز به نمایش در می‌آید و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی، انجیر و شرکت‌های تولیدکننده ادوات مرتبط با انجیر در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند.

فرماندار پلدختر با اشاره به اینکه از باغداران نمونه انجیر در این جشنواره تجلیل می‌شود، عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این جشنواره انجام و استاندار لرستان مهمان این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه در سال جهش تولید مردم باید بتوانند در این حوزه‌ها مشارکت کنند تصریح کرد: ما باید بتوانیم کمک کنیم تا کشاورزان محصولات خود را بهتر به بازار عرضه کنند و در حوزه‌های صنایع وابسته و تبدیلی، جاده‌های بین مزارع، آبیاری باغات، ادوات کشاورزی، سم، کود و آموزش کمک‌های لازم را به کشاورزان انجام دهیم.

علیپوری تاکید کرد: همه دستگاه‌های متولی در برگزاری جشنواره انجیر مشارکت کنند تا این جشنواره به عنوان یک پایه برای سال‌های آینده ایجاد شود، همچنین باید از ماه‌های قبل از شروع برداشت انجیر در حوزه بازاریابی، ایجاد سردخانه و صنایع تبدیلی و جذب سرمایه‌گذار کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه تولید انجیر یک برند برای معرفی شهرستان‌های پلدختر و معمولان به کشور و دنیاست، تصریح کرد: هدف جشنواره کمک به کشاورزان و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد صنایع وابسته، بسته‌بندی و تبدیلی برای این محصول است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از