حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
معاون آموزش و پرورش لرستان:

جشن شکوفه‌ها در ۳ هزار مدرسه برگزار می‌شود

جشن شکوفه‌ها در ۳ هزار مدرسه برگزار می‌شود

معاون آموزش و پرورش لرستان گفت: جشن شکوفه‌ها در ۳ هزار مدرسه ابتدایی استان لرستان برگزار می‌شود.

علی‌اکبر دریکوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: امسال جشن شکوفه‌ها برای ورود کلاس‌اولی‌ها به مدرسه در روز ۲۷ شهریور همزمان با سراسر کشور در مدارس ابتدایی استان لرستان نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، جشن شکوفه‌ها امسال در ۳ هزار و ۲۱ مدرسه ابتدایی استان برگزار خواهد شد و برنامه‌های مختلفی در مدارس اجرا می‌گردد که در این روز کلاس‌اولی‌ها با محیط مدرسه، کلاس‌های درس، دوستان و معلم خود آشنا می‌شوند.

معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره به ثبت‌نام ۲۹ هزار و ۸۰۰ کلاس‌اولی لرستانی در مدارس، تصریح کرد: تاکنون این تعداد نوآموز برای ورود به مدرسه ثبت‌نام شده و مورد سنجش نیز قرار گرفتند.

دریکوند بیان کرد: طبق آمارها و پیش‌بینی که صورت گرفته، امسال تعداد کلاس‌اولی‌ها در لرستان ۳۲ هزار نفر است اما تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده و سنجش شدند که ممکن است برخی از کلاس‌اولی‌ها در مناطقی از استان تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده باشند که در این صورت بر تعداد دانش‌آموزان کلاس‌اولی افزوده می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر کلاس‌بندی دانش‌آموزان انجام شده و همه تمهیدات اندیشیده شده تا با آغاز سال تحصیلی جدید بتوانند، درس و دانش را آغاز نمایند.

معاون آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: همچنین جشن غنچه‌ها که مربوط به نوآموزان پیش‌دبستانی است در روز ۲۶ شهریورماه در لرستان برگزار می‌گردد و بعد از برگزاری این جشن، از روز اول مهر، دانش‌آموزان با حضور در کلاس‌های درس، سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

دریکوند خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی که توسط مدیران مدارس در استان صورت گرفته، امسال تلاش شده تا هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از