حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره):

حاکم شدن تفکر انقلابی زمینه‌ساز موفقیت است

حاکم شدن تفکر انقلابی زمینه‌ساز موفقیت است

استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) گفت: با توجه به اینکه حاکم شدن تفکر انقلابی زمینه‌ساز موفقیت است، دولت چهاردهم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و تفکر انقلابی می‌تواند به موفقیت برسد.

همایون رهبران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به آغاز فعالیت دولت چهاردهم، اظهارداشت: در طول این سال‌ها در راستای حکمرانی اسلامی جامعه، دو مدل یا الگو را تجربه کردیم، یکی الگوی لیبرالی و یکی هم انقلابی و اسلامی است، تفکر لیبرالی تفکری است که به جای اینکه به ظرفیت‌های داخلی تکیه کند به دنبال تبعیت از قدرت‌های پوشالی دیگر کشورها بوده و بر این باور هستند که بدون وابستگی به کشورهای دیگر غربی، پیشرفت امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: در مقابل این تفکر، تفکری وجود دارد که اعتقاد و اعتماد به ظرفیت‌ها و توان داخلی دارد که نمونه آن دولت شهید رجایی بود و باتوجه به اینکه تنها دو ماه فعالیت داشت اما به یک مدل و الگو تبدیل شده است، همچنین دولت شهید رئیسی یکی از الگوهای موفق بود گرچه حدود سه سال خدمت داشت اما وقتی مقایسه می‌شود نهایت خدمت را می‌توان مشاهده کرد.

استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) تصریح کرد: با نگاهی به این دو تفکر به خوبی می‌توان دید هر جا تفکر انقلابی روی کار آمده، شاهد خدمت و برکت آن بوده‌ایم که این مهم در عرصه مسائل داخلی و هم بین‌المللی قابل مشاهده است.

رهبران با بیان اینکه امروز دولت چهاردهم کدام تفکر را الگو قرار خواهد داد، گفت: اگر دولت جدید می‌خواهد موفق شود باتوجه به تجربیاتی که ما داشتیم از بعد انقلاب، تجربه ثابت کرده که تفکر انقلابی به مبانی دینی اعتقاد دارد، به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باور دارد، به ظرفیت داخلی باور دارد و اعتقاد دارد می‌توان در برابر دیگران مستقل بود و بدون وابستگی هم می‌شود پیشرفت داشت.

وی عنوان کرد: در خیلی از حوزه‌ها که طی این سال‌ها تحریم هم بودیم، توانستیم دستاورهای ارزنده‌ای داشتیم باشیم که بیشترین تحریم‌ها در مسائل دفاعی، موشکی و هوافضا بوده اما بیشترین پیشرفت‌ها را در این حوزه داشتیم و هر کجا تفکر انقلابی حاکم شده، برکات آن را دیدیم.

استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) یاداور شد: دولت جدید می‌تواند از دوران هشت ساله روحانی عبرت بگیرد که در ان سال‌ها متاسفانه شاهد حواشی، عقب‌گرد و درجا زدن در بسیاری از بخش‌ها بودیم به طوری که در بسیاری از شاخص‌ها از جمله اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، دولت ناموفقی بود که امیدواریم دولت چهاردهم از تجربیات قبل عبرت بگیرد و بتواند با همان تکیه بر تفکر انقلابی و ظرفیت‌های داخلی، راه دولت شهید رئیسی را که همان راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است را در پیش بگیرد.

رهبران خاطرنشان کرد: در حال حاضر در یک موقعیت حساس هستیم که جدال بین دو جبهه کفر و جبهه مقاومت مشاهده می‌شود لذا در اینجا لازم است که رئیس‌جمهور جدید با هوشیاری تمام تلاش کند تا صدای واحدی از جمهوری اسلامی ایران شنیده شود چرا که دشمن به دنبال این است که تفرقه ایجاد کند و امیدواریم با الگوگیری از دولت سیزدهم شاهد موفقیت این دولت باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از