حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:

خسارت ناشی از نوسانات برق پرداخت می‌شود

خسارت ناشی از نوسانات برق پرداخت می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به پرداخت خسارت به وسایل برقی آسیب دیده بابت قطعی برق، گفت: مشترکان می‌توانند به سامانه ۱۲۱ مراجعه و در خواست خود را ثبت کنند.

مهران امیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به پرداخت خسارت وسایل برقی آسیب دیده بابت قطعی برق، اظهار داشت: مشترکان می‌توانند با داشتن شماره قبض به سامانه ۱۲۱ مراجعه و در خواست خود را ثبت کنند، پس از تشکیل پرونده، کارشناسی، تعمیر وسیله در تعمیرگاه‌های مجاز و تائید بیمه مبلغ خسارت ناشی از تعمیر وسیله به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: انجام این فرآیند به تعداد پرونده‌ها بستگی دارد اگر تعداد زیادی از مشترکان دچار حادثه شوند قطعاً پرداخت هزینه زمان‌بر است اما اگر روال عادی باشد ظرف مدت دو یا سه ماه‌ خسارت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه بیمه پرداخت عین وسیله را ندارد، تصریح کرد: معمولاً وسایل قابل تعمیر هستند، برای مثال سوختگی در اثر برق باعث سوختن برد الکترونیکی می‌شود و آسیب دیگری به وسیله وارد نمی‌کند که قابل تعمیر نباشد.

امیری بیان کرد: در مشکلات ناشی از خسارت وسیله برقی سقف هزینه پرداخت می‌‌شود مگر اینکه اتفاق ناگواری که منجر به آتش‌سوزی شود رخ دهد و سقف خسارت بالا می‌رود در این صورت مشترکان باید به دادگاه شکایت کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع قطعی برق قابل پیش‌بینی نیست، گفت: برنامه مدون و تعیین شده‌ای برای خاموشی برق وجود ندارد و با توجه به مصرف و تولید نیروگاه‌ها در ساعاتی که ناترازی شدید است به اجبار برق را قطع می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان افزود: سال ۱۴۰۰ می‌دانستیم این مشکل وجود دارد اما اکنون چون در لبه خروج از گرما در بعضی استان‌ها قرار داریم گاهی اوقات مصارف آن‌ها کم‌می شود که در آن روز نیاز به قطعی برق نیست.

امیری عنوان کرد: در بعضی روز‌ها اصلاً قطعی نداریم و مردم متوجه می‌شوند به همین دلیل نمی‌شود یک برنامه ثابت را پیش‌بینی کرد چون ناترازی‌ها روزانه متغیر است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از