حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
خواهرانه‌های ۲ شهید لرستانی از جنس صبوری
وقتی صبر زینبی الگو می‌شود؛

خواهرانه‌های ۲ شهید لرستانی از جنس صبوری

خواهر شهیدان نهاوندی گفت: صبر حضرت زینب (س) الگوی همه خانواده‌های شهداست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در دفاع مقدس جوانان زیادی برای پیروزی این آب و خاک جان خود را تقدیم کردند، برخی هم جانباز شدند و برخی از رزمندگان هم به اسارت دشمن درآمدند که خانواده‌های رزمندگان با صبری که از بزرگ‌بانوی دشت کربلا الگو گرفته‌اند، صبوری کردند و ایستادند.

جلوه‌هایی از واقعه کربلا و عاشورا در دفاع‌مقدس به خوبی مشاهده شد، ایستادگی حق در برابر باطل، ایستادگی تا پای جان برای حفظ دین و ارزش‌ها، نقش بانوان در پیروزی که رزمندگان در طول هشت سال دفاع‌مقدس با تاسی از امام شهیدان امام حسین (ع) توانستند بایستند و به پیروزی برسند.

معصومه نهاوندی خواهر شهیدان حمیدرضا و محمدحسن نهاوندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس دو برادرم و همسرم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و همیشه از صبر زینبی الگو گرفتم.

وی افزود: برادر بزرگترم حمیدرضا نهاوندی فرزند چهارم خانواده در سال ۱۳۴۷ در اشترینان متولد شد که تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در اشترینان گذراند و به دلیل علاقه‌ای که داشت در حوزه علمیه مشغول به تحصیل بود و پس از مدتی به حوزه علمیه آشتیان قم رفت و درس خود را در آنجا ادامه داد.

خواهر شهیدان نهاوندی بیان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی، حمیدرضا مانند سایر رزمندگان برای حضور در جبهه‌ها و نبرد با دشمن بسیار تلاش کرد از همین رو عازم جبهه‌های جنگ شد و همه تلاش خود را به کار گرفت تا هرآنچه که در توان دارد را برای دفاع از ارزش‌ها و وطن به کار گیرد.

وی تصریح کرد: پس از چند ماه که در جبهه حضور داشت، در ۲۲ اسفند سال ۱۳۶۲ در سن ۱۷ سالگی، در عملیات خیبر و در جزیره مجنون به شهادت رسید که در وصیت‌نامه خود بسیار تاکید کرده بود که «چه معامله‌ای از این بهتر كه خون بدهی و خون‌بهایت قُرب خدا باشد تا نزد پروردگارت روزی بخوری و با ائمه‌اطهار (ع) باشی و از آتش دوزخ رهایی یابی و در بهشت و در نعمت‌های الهی غوطه‌ور باشی، مگر این مقام را به غیر از راه شهادت می‌توانی كسب كنی. اكنون باز یوم‌الله دیگری است، حماسه عاشورای ۶۰ هجری تكرار شده است، حسین زمان ما امام خمینی ندای «هل من ناصر ینصرنی» را سر داده است».

خواهر شهید نهاوندی با اشاره به شهادت برادر دومش گفت: محمدحسن متولد سال ۱۳۵۰ بود و خیلی علاقه داشت تا بتواند در راه دفاع از وطن قدمی بردارد، با اینکه دانش‌آموز بود اما می‌گفت تکلیف اول امروز ما، ایستادگی در برابر دشمن است.

وی افزود: از همین رو محمدحسن هم در دوران راهنمایی بود که وارد جبهه‌های نبرد با دشمن شد اما در ۱۵ فروردین سال ۱۳۶۵ و سه سال بعد از شهادت حمیدرضا، در شاخ‌شمیران مفقودالاثر شد و سال‌ها چشم انتظار بودیم تا خبری از برادرم شود که سرانجام ۱۱ سال بعد پیکر برادر شهیدم محمدحسن وارد خاک وطن و زادگاهش شد.

خواهر شهیدان نهاوندی بیان کرد: امروز به عنوان خواهر دو شهید و همسر شهید افتخار می‌کنم که سه نفر از خانواده‌ام در مسیر انقلاب جان خود را تقدیم کردند و امروز همه ما وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از