حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش لرستان:

دوره توانمندسازی معلمان ورزش در لرستان برگزار می‌شود

دوره توانمندسازی معلمان ورزش در لرستان برگزار می‌شود

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش لرستان گفت: دوره توانمندسازی معلمان ورزش در ۹ رشته ورزشی در لرستان برگزار می‌شود.

امین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: توجه به سلامت دانش‌آموزان موضوعی است که مدنظر قرار دارد چرا که توجه به امر ورزش در مدارس سبب می‌شود تا دانش‌آموزان از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشند.

وی افزود: در همین راستا برای نخستین‌بار برنامه‌ای در نظر گرفته شده که معلمان ورزش در ۹ رشته پُرطرفدار ورزشی در مدارس، آموزش‌های تخصصی لازم را فراگیرند و با توانمندسازی بتوانند در زنگ‌های ورزش، آموزش‌های بهتری را به دانش‌آموزان ارائه دهند.

 معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: معلمان، دوره‌های تخصصی را در رشته‌های والیبال، بسکتبال، طناب‌زنی، تنیس روی میز، فوتسال، هندبال، بدمیتون را فرا می‌گیرند که پس از فراگیری این آموزش‌ها، در سه سطح آزمون برگزار می‌شود تا بتوانند به خوبی آموزش‌های ورزشی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

جمشیدی از بهره‌برداری ۶۲ زمین چمن مصنوعی در استان خبر داد و گفت: برای اینکه همه دانش‌آموزان از خدمات ورزشی بهره‌مند شوند، تاکنون ۶۲ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان با هزینه‌ای بالغ‌بر ۴۳ میلیارد تومان آماده و افتتاح شده است البته ۲۴ پروژه زمین چمن مصنوعی و یک زمین ورزشی به مساحت ۷ هزار متر نیز در دست احداث است که بعد از تکمیل در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: برای خرید تجهیزات ورزشی در مدارس استان نیز امسال ۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که ۲ میلیارد تومان برای خرید میزهای تنیس و ۴ میلیارد تومان هم برای خرید تجهیزات سایر رشته‌های ورزشی هزینه شده است.

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبود معلم ورزشی در مدارس نداریم و تلاش می‌شود که معلمان با آمادگی بالا بتوانند آموزش لازم در رشته‌های ورزشی را ارائه دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از