حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
امامان جمعه لرستان:

دولت مطالبات را به صورت جدی پیگیری کند

دولت مطالبات را به صورت جدی پیگیری کند

امامان جمعه لرستان گفتند: دولت مطالبات عمومی را به صورت جدی پیگیری کند و با خدمت‌رسانی صادقانه عدالت را در بین جامعه پیاده کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام و المسلمین بهروز شمسی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: یکی از مناسبت‌های این هفته، سالروز ولادت پیامبر (ص) به روایتی است که از این روز تا ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی افزود: جهان اسلام امروز نیازمند وحدت و انسجام است چرا که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تفرقه در بین جهان اسلام هستند و اگر امت اسلامی منسجم شد، دشمن نمی‌تواند کاری کند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: اگر این روزها در غزه جنایت زیادی از سوی دشمن می‌بینیم، این به خاطر تفرقه است لذا روزی که این وحدت و انسجام گسترده شود، به جایی می‌رسد که جهان اسلام، آمریکا و رژیم‌صهیونیستی را تحت فشار قرار خواهد داد تا نابود شوند.

شمسی‌فر بیان کرد: دولت‌های اسلامی باید بیدار شوند و برای کمک به مردم غزه اقدام عملی انجام دهند تا بتواند حامی مظلومان فلسطین باشند.

وی با اشاره به آغاز سالروز امامت امام عصر (عج) گفت: ما باید جزو کسانی باشیم که منتظر واقعی باشیم و انسان باید هم خود را اصلاح کند و هم در راه اصلاح جامعه قدم بردارد که اگر کسی به دین عمل کرد مانند کسی است که همراه امام زمان خود بوده است.

 

تقویت جبهه مقاومت دشمن را عصبانی کرده است

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد، اظهار داشت: بیش از هفت دهه است که ظالمان در سرزمین فلسطین، کودکان و مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند و با ایستادگی این ملت و جبهه مقاومت، دشمنان به زودی نابودی می‌شوند.

وی با اشاره به هفته وحدت، افزود: دشمنان همیشه به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی هستند اما پیروزی انقلاب اسلامی ایران به این تفرقه پایان داد و با این اقدام، تلاش‌های دشمن را در رسیدن به هدف شومی که داشتند بی‌ثمر گذاشتند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به سفر رئیس‌جمهور ایران به کشور عراق، گفت: این سفر نتایج مثبتی از جمله تقویت جبهه مقاومت داشت که سبب شده تا دشمنان از این دیدارها و سفر عصبانی شوند.

حسینی بیان کرد: این سفر از ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و باتوجه به اینکه حمایت از مظلومان عالم از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران است لذا این مهم مدنظر دولت قرار دارد.

وی رعایت حجاب را در آستانه سال تحصیلی جدید بسیار ضروری برشمرد و یادآور شد: دانشجویان و دانش‌آموزان به امر حجاب و عفاف توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این زمینه، معلمان علاوه بر آموزش امر تعلیم علوم و دانش، باید به رسالت خود را در راستای ضرورت و آگاهی‌بخشی رعایت حجاب عمل نمایند.

امام جمعه بروجرد روز شعر فارسی را فرصتی برای توجه ویژه به این مهم دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر گسترش و رواج زبان فارسی در جهان بسیار تاکید دارند و امروز وظیفه داریم تا در این راستا اقدام کنیم.

حسینی با اشاره به مشکل نساجی بروجرد خاطرنشان کرد: کارگران این واحد تولیدی مدت‌هاست که گرفتار مشکلاتی هستند و چندین‌بار از مسئولان درخواست شده تا در راستای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کنند که لازم است تا چند نفر از کارگران به تهران بروند و مشکلات خود را مطرح و پیگیری نمایند.

 

لزوم توجه ویژه دولت به منابع انسانی کوهدشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سپهوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت ضمن گرامیداشت سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج)، اظهار داشت: اگر انسان عمل خود را بزرگ ببیند و فکر کند طلبکار خداوند متعال است، سیر نزولی و عقب‌گردی را دنبال کرده است.

وی افزود: امروز بایستی با حمایت به‌موقع و نقد دلسوزانه و سازنده، دولت وفاق ملی را کمک کنیم، این وفاق ملی نیز الزاماتی دارد و آن وفاق ملی در بسط عدالت، منافع عمومی و پایبندی به ارزش‌های ملی و انقلابی، توجه به کوخ‌نشینان و استکبارستیزی است.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه کوهدشت شهرستانی نخبه‌پرور و فرهیخته است، عنوان کرد: رئیس‌جمهور استفاده حداکثری از بحث مدیریت نخبگان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به محرومیت کوهدشت، تصریح کرد: امروز بایستی از ظرفیت هوش برتر و نخبگی این شهرستان با ایجاد زیرساخت در امور اقتصادی و واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های ورزشی و هنری کار شود.

 سپهوند گفت: منابع انسانی بسیار مهم بوده و آنچه باعث رشد کشورها شده، توجه به منابع انسانی است، این دیار سرشار از افرادی است که اگر زیرساخت‌ها برایشان ایجاد شود می‌توانند تحول ایجاد کنند، امروز برخی از نخبگان کوهدشتی در استان‌های دیگر محور تصمیم‌سازی‌ها هستند که با تلاش وافر خودشان به این نقطه رسیده‌اند.

امام جمعه کوهدشت بیان کرد: نسبت به اوضاع غزه و مردم مظلوم غزه نگرانیم، وحشیگری‌ها توسط رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم و امیدواریم که با تقویت محور مقاومت فروپاشی این باند جنایتکار را به‌زودی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم خدمت صادقانه به مردم، گفت: در حال بررسی شهرستان هستیم، اگر ترک فعل، کم‌کاری و یا بی‌توجهی به شهرستان شده است با شجاعتی از اسلام و مردم گرفته‌ایم، قاطعانه از حق مردم دفاع خواهیم کرد.

 

 پایگاه نماز جمعه متعلق به همه مردم است

 حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محسن موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ازنا ضمن گرامیداشت آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج)، اظهار داشت: قول می‌دهم که این تریبون در مسیر روشنگری، بصیرت‌افزایی، مطالبه‌گری و وحدت بین همه اقشار و در نهایت صدای مردم عزیز به مسئولان باشد.

وی افزود: همه مردم از اقشار، گروه‌ها، جریانات مختلف، جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان در نماز جمعه سهم دارند و پایگاه نماز جمعه متعلق به همه مردم است.

امام جمعه ازنا عنوان کرد: رونق گرفتن اقتصاد و معیشت مردم این دیار در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، دام‌پروری و سایر مشاغل مطالبه مهمی است که باید به‌صورت جدی پیگیری نمود و نتیجه آن را مردم مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: امروز گردان مالک اشتر ازنا به‌عنوان یک برند در قاموس دفاع مقدس جایگاه دارد، برادر عزیز و ارزشمندمان سردار نوری که خود از مفاخر این شهرستان است از مؤسسان این گردان بوده و رشادت‌های وی و دیگر فرزندان این دیار مایه افتخار است.

موسوی با قدردانی از ائمه جمعه پیشین شهرستان، بیان کرد: دفتر امام جمعه ازنا همچون گذشته، به روی همه مردم با هر فکر و نظر و گرایشی باز است.

 

ضرورت توجه به قشر ضعیف جامعه

حجت‌الاسلام مراد امیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الشتر، اظهار داشت: افراد مؤمن و دین‌دار باید در هر مجلسی احساس مسئولیت کنند و به وظیفه مسلمانی خود توجه و عمل کنند که مانع ضعیف شدن عیار دین شوند.

وی افزود: دین اسلام به‌سادگی به دست نیامده و پیامبر اکرم (ص) سال‌ها مُبلغ آن بوده و رنج‌های بسیاری را متحمل شدند بنابراین همه ما در برابر آن مسئول و مدیون هستیم و حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی وظیفه‌ ماست.

امام جمعه الشتر با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه، ادامه داد: در کارها رضایت الهی ملاک باشد، امروز ما یقین داریم که همه ما هم مخاطب تمام سخنان ایشان خطاب به مالک اشتر هستیم.

وی با گرامیداشت نهم ربیع‌الاول و آغاز ولایت امام عصر (عج)، بیان کرد: پندار افرادی که ظهور امام عصر (عج) با غیبت حضرت برایشان یکسان است و خود را در محضر حضرت بقیه‌الله (عج) مشاهده می‌کنند این است که یقین دارند تمامی اعمال و رفتارشان تحت نظر امام زمان (عج) است و یقین داریم که حضرت چشم خدا در میان مردم بوده و از همه‌چیز آگاه است.

امیدی عنوان کرد: اصلی‌ترین وظیفه ما در دوران آخرالزمان تزکیه نفس و‌ خودسازی است که هرگاه انسانی موفق به خودسازی شد، می‌تواند موجب هدایت دیگر انسان‌ها شود.

امام جمعه الشتر با اشاره به توجه به قشر ضعیف جامعه، تصریح کرد: خدمت به مخلوقات خداوند و احساس مسئولیت نسبت به آن‌ها و انجام دادن کار اساسی برای مردم جامعه از مؤلفه‌های کسانی است که حضور حضرت را احساس می‌کنند.

وی افزایش ایمنی و رسیدگی به جاده الشتر - بروجرد را خواستار شد و بیان کرد: رسیدگی به وضعیت این جاده کاری اساسی و از مطالبات عمومی همه مردم شهرستان است که باید به آن رسیدگی شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از