حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
رئیس دانشگاه لرستان:

راهپیمایی اربعین امتداد روایت‌گری حضرت زینب(س) است

راهپیمایی اربعین امتداد روایت‌گری حضرت زینب(س) است

رئیس دانشگاه لرستان گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین امتداد روایت‌گری و رسالت حضرت زینب(س) است که به درستی حقانیت قیام عاشورا را روایت نمود.

علی نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: طبیعتاً هر قیام و حادثه‌ای یک رسانه قوی و پایدار و یک صدای رسا می‌خواهد که آن قیام را به آیندگان انتقال دهد و روایت کند لذا حادثه عاشورا یک راوی صادق به نام حضرت زینب(س) داشت که توانست این قیام را به خوبی روایت‌گری نماید.

وی افزود: حضرت زینب(س) در بطن و متن قیام بزرگ و جاودانه عاشورا حضور داشت و صادقانه این قیام ماندگار را برای همیشه تاریخ به درستی روایت‌گری کرد، این بانوی بزرگ توانست به درستی حقانیت امام حسین(ع)، خاندان و اصحابش را روایت نماید و به گوش همه برساند.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: امروز اگر در این دنیای معاصر و در گوشه‌گوشه جهان و در قاره‌های مختلف و کشورهای گوناگون، مردم در ایام شهادت امام حسین(ع)عزاداری می‌کنند و موکب می‌زنند، همگی مدیون روایت‌گری صادقانه حضرت زینب(س) است.

نظری با اشاره به شجاعت بانوی قهرمان کربلا، گفت: شجاعت حضرت زینب(س) تا جایی بود که مقابل یزید ایستاد و گفت تو را کوچک می‌بینم و امروز یزیدیان زمان در هر کجای تاریخ که باشند، می‌دانند که از چشم مردم افتاده‌اند که نمونه آن رژیم‌صهیونیستی است، رژیمی کودک‌کش که همان راه یزید را انتخاب کرد و نسل‌کُشی می‌کند اما جبهه حق همیشه پیروز میدان بوده است.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین از جهات و ابعاد مختلف قابلیت بررسی دارد، ادامه داد: راهپیمایی اربعین در امتداد رسانه بزرگ حضرت زینب(س) است و این صف‌های طولانی و مسیرهای حرکت زائران اربعین از جاهای مختلف دنیا، در واقع در امتداد همان خبررسانی بانوی کربلا است.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: در راهپیمایی اربعین هر قدمی که برداشته می‌شود، یک رسانه و صدای رسا است تا مظلومیت سیدالشهدا(ع) و یارانش را به گوش تاریخ برساند و هر قدم برای راهپیمایی اربعین، قیام عاشورا را ماندگار و تثبیت می‌کند.

نظری همبستگی میان ملت ایران و عراق را یکی از ابعاد مهم اجتماعی راهپیمایی اربعین برشمرد و گفت: در این راهپیمایی، مردم با گویش و زبان مختلف و از هر جای این دنیا حضور پیدا می‌کنند که اتحاد و همدلی مهم‌ترین پیام این راهپیمایی بی‌نظیر است.

وی یادآور شد: خانواده‌هایی که در این راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند نیز فرصتی مجزا پیدا می‌کنند تا از امام حسین(ع) بگویند، در مورد استکبارستیزی صحبت کنند و یزید زمان را که همان رژیم جعلی صهیونیستی است را نشان دهند و چهره پُر از جنایت آن‌ها بیشتر از همیشه نمایان شود.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: موکب‌هایی که در ایام اربعین در ایران و عراق برپا می‌شود، همگی خیمه‌هایی هستند برای همبستگی و آباد کردن دل‌ها، پس باید گفت که هر قدم و عمود در اربعین در واقع سعادت و خوشبختی بزرگی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از