حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان:

راهپیمایی اربعین مرهون بصیرت‌افزایی حضرت زینب(س) است

راهپیمایی اربعین مرهون بصیرت‌افزایی حضرت زینب(س) است

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: راهپیمایی عظیم اربعین مرهون بصیرت‌افزایی حضرت زینب کبری(س) است که سبب مستحکم شدن پایه‌های دین شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد عباس‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: یکی از تعالیم دین اسلام و یکی از نشانه‌های مومن، زیارت اربعین است که بسیار اجر و پاداش دارد و به برکت خون امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش هر ساله این مراسم معنوی باشکوه‌ بیشتری برگزار می‌شود.

وی افزود: اربعین حسینی نقش مهمی در ماندگاری دین اسلام و مکتب نورانی تشیع دارد که در سال‌های اخیر با برگزاری این مراسم، مقدمه‌ای را برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم کرده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: اولین راهپیمایی اربعین حسینی توسط کاروان اسراء و جابرابن عبدالله انصاری برگزار شد لذا این راه و روش همچنان ادامه دارد و هر روز که می‌گذرد، خیل عاشقان و ارادتمندان به امام حسین(ع) بیشتر می‌شود.

عباس‌زاده بیان کرد: قیام عاشورا قیامی برای خدا و زنده نگهداشتن اسلام ناب محمدی بود از همین رو امام حسین علیه‌السلام تمام هستی و عزیزان خود را در این مسیر تقدیم کرد تا دین اسلام زنده بماند و یاران سیدالشهدا علیه‌السلام نیز آگاهانه و در راستای لبیک به امام زمان خود در این راه نورانی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به نقش حضرت زینب کبری(س) گفت: بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام، کاروان اسراء را به سمت چندین شهر حرکت دادند که حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد علیه‌السلام در ماندگاری نهضت عاشورا نقش مهمی داشتند و اگر این دو بزرگوار نبودند، امروز نامی از سیدالشهدا علیه‌السلام باقی نمانده بود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان یادآور شد: حضرت زینب کبری(س) با ایثارگری که داشتند و با تبلیغ و ترویج مکتب دین اسلام توانستند نهضت حسینی را زنده نگهدارند و این واقعه مهم و تاریخی عاشورا را به گوش همه جهانیان برسانند.

عباس‌زاده بیان کرد: حضرت زینب کبری(س) با آگاهی و بصیرتی که داشت، توانست برای ماندگاری این قیام قدم بردارد که راهپیمایی عظیم اربعین مرهون بصیرت‌افزایی این بانوی بزرگ است که سبب شد تا پایه‌های دین اسلام مستحکم گردد.

وی خاطرنشان کرد: امروز از همه ادیان، اقشار و  کشورهای مختلف، زائران زیادی به سمت امام حسین علیه‌السلام حرکت می‌کنند که در واقع زمانی که همه قلب‌ها متوجه امام حسین علیه‌السلام گردد و اجتماعی عظیم شکل گیرد، این خود مقدمه و بستری برای ظهور امام عصر(عج) است که با آمدنش انتقام خون جدش و یاران باوفایش را خواهد گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از