حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
کارشناس مسائل دینی:

ربیع‌الاول فرصتی برای تبیین سیره پیامبر (ص) است

ربیع‌الاول فرصتی برای تبیین سیره پیامبر (ص) است

کارشناس مسائل دینی گفت: ماه ربیع‌الاول بهترین فرصت برای تبیین سیره و روش پیامبر (ص) است‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) دارای ویژگی و خصلت‌های اخلاقی و رفتاری بودند که امروز باید سیره و روش ایشان را در زندگی فردی و اجتماعی تبیین کرد چرا که حرکت در مسیر پیامبر (ص) سعادت را به همراه دارد.

وی افزود: اوج اخلاق را می‌توان در رفتار پیامبر اکرم(ص) مشاهده کرد به‌طوری که در برخورد با نیازمندان و محرومان بسیار متواضع و در برابر دشمنان سرسخت بود لذا امروز باید ابعاد مختلف شخصیتی پیامبر خدا را برای همه به خصوص نسل جوان بازگو کرد تا بتوانند الگو بگیرند.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه هفته وحدت نمایش انسجام و وحدت است، تصریح کرد: در طول تاریخ، همیشه اتحاد و انسجام در جهان اسلام سبب شده تا توطئه دشمنان خنثی شود، در هفته وحدت باید تلاش کرد تا این وحدت تقویت شود.

گودرزی بیان کرد: در هفته وحدت باید اتحاد و انسجام در جهان اسلام بیشتر نمایش داده شود که به همین مناسبت برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برگزار می‌شود و لازم است این برنامه‌ها با محوریت وحدت برگزار گردد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تفرقه در بین مردم از اهداف دشمن است از همین رو هرچه اتحاد جهان اسلام بیشتر باشد دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهد ماند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از