حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی:

ردپای آمريکا در حادثه لبنان مشهود است

ردپای آمريکا در حادثه لبنان مشهود است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمن بر روی فضای سایبری تمرکز کرده است، گفت: ردپای آمريکا در حادثه تروریستی لبنان مشهود است.

همایون رهبران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به حادثه تروریستی در لبنان، اظهار داشت: اتفاق و حادثه اخیری که در لبنان رخ داد منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از مردم لبنان شد و ما را به این موضوع سوق می‌دهد که الان دشمن با محوریت رژیم‌صهیونیستی و حمایت‌های کشور آمریکا، تمرکز بر روی فضای سایبری نموده است.

وی افزود: ترورهایی از جنس شهادت اسماعیل هنیه و اتفاقاتی که در لبنان رخ داد، همگی نشان‌دهنده این است که یکی از بسترهایی که دشمن روی آن حساب باز کرده، بحث جنگ سایبری بوده و روشن است که ردپای آمريکا در حمایت از رژیم‌صهیونیستی در این جریان بسیار برجسته است.

تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) تصریح کرد: سازمانی در آمریکا وجود دارد که این کشور و برخی دیگر از کشورها از جمله انگلیس، روسیه و چین، فضای سایبری در اختیار نظامیان و ارتش است و همچنین یک مرکز در یکی از ایالت آمریکا وجود دارد که هکتارها سوپر کامپیوتر را زیر زمین کار گذاشته و کار این مرکز، رصد تبادلات سایبری است و روزانه میلیاردها پیام را رصد می‌کند.

رهبران عنوان کرد: از فیسبوک گرفته تا توئیتر، اینستاگرام و تلگرام همگی زیر نظر این مرکز اداره می‌شود و متاسفانه در دوران اخیر شاهد تکنولوژی منهای اخلاق و تعهد در دنیا هستیم که توسط رژیم‌صهیونیستی رخ داده است.

وی بیان کرد: در تاریخی که داریم می‌بینیم این رژیم‌صهیونیستی ترورهایی را انجام داده است که در انفجار وسایل الکترونیکی مانند پیجر، بی‌سیم و برخی دیگر از ابزارها می‌بینیم که منشاء شکل‌گیری همه اینها در کشور ایالت متحده است و حمایت آشکار آمریکا از رژیم‌صهیونیستی مشهود است.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: اقدام اخیر رژیم‌صهیونیستی شاید به دنبال تحقیری است که جبهه مقاومت هر از چندگاهی بر سر این رژیم جعلی می‌آورد و آخرین اقدامی که حزب‌الله لبنان در سرزمین‌های اشغالی انجام داد، حمله پهپادی به یکی از مراکز مهم رژیم‌صهیونیستی بود که علیرغم همه سامانه‌های دفاعی این رژیم کودک‌کش، اما توانست به قلب رژیم‌صهیونیستی برخورد کند و افسانه شکست‌ناپذیر این رژیم روز به روز متزلزل می‌شود.

رهبران اظهار داشت: در این حادثه اخیر لبنان، سفیر ایران دچار جراحت شدید شد و طبق پروتکل‌های بین‌المللی حمله به سفارت هر کشور به منزله اعلام جنگ است و این کشور این اجازه را دارد که اقدام متقابلی انجام دهد از همین رو ضرورت یک ضربه محکم به قلب تل‌آویو می‌تواند ورق عملیات روانی را در رژیم‌صهیونیستی برگرداند و با یک عملیات هدفمند جبهه مقاومت می‌تواند این رژیم را سر جای خود نشاند.

وی با بیان اینکه الان تمامی شرایط برای جبهه مقاومت مهیا است که ضربه نهایی را بر پیکر منحوس رژیم‌صهیونیستی وارد کند، گفت: ذات این رژیم بر ترور بنا شده است و تا زمانی که این رژیم هست، ترور و جنایت‌هایی رخ می‌دهد و باید پاسخ سختی داده شود.

استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) بیان کرد: ملت ایران در کنار مردم لبنان هستند و طی این روزها تجمعاتی توسط مردم ایران شکل گرفت و ملت ایران تا نابودی رژیم‌صهیونیستی در کنار جبهه مقاومت خواهد بود.

رهبران خاطرنشان کرد: از سالیان قبل رهبری در مورد ضرورت ایجاد شبکه ملی اطلاعات صحبت‌هایی فرمودند و هدف اصلی این است که فضای سایبری در دست ما باشد و وابستگی که هم‌اکنون به فضای سایبری به کشورهای دیگر است، قطع شود و غفلت از امنیت سایبری ممکن است مشکلات اینچنینی را به همراه داشته باشد‌.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از