حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
استاندار لرستان:

بازار فروش محصولات روستائیان لرستان فراهم می‌شود

بازار فروش محصولات روستائیان لرستان فراهم می‌شود

استاندار لرستان‌گفت: ما موظف هستیم برای محصولات روستائیان بازار تهیه کنیم تا بتوانند محصولاتشان را در سطح کشور و بین‌المللی به فروش برسانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ابوطالب شفقت ظهر امروز در حاشیه نخستین جشنواره روستائیان و عشایر لرستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مسئله روستا و اقتصاد روستایی یکی از ظرفیت‌های مهم استان لرستان و اقتصاد روستایی پایه امنیت غذایی کشور است.

وی با بیان اینکه خودکفایی نسبی نیز از طریق اقتصاد روستا به اقتصاد کشاورزی رونق پیدا می‌کند افزود: برنامه داشتیم بعد از ماه صفر، ظرفیت روستاهای متعدد متناسب با منطقه با هم جمع شود و افراد توانمندی‌شان را عرضه کنند تا ما یک ارزیابی داشته باشیم و بتوانیم کمک‌هایی که نیاز است دولتی شود و عمدتاً حوزه تسهیلات است، انجام دهیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که به روستائیان در روستا کمک کنیم تا در روستا باشند، کسب و کارشان رونق پیدا کند و سطح برخورداریشان نیز ارتقاء پیدا کند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های مختلف اعم از بنیاد مسکن، بنیاد برکت، بنیاد علوی و خود جهاد کشاورزی که محور اصلی حمایت از روستاست و همچنین مابقی دستگاه‌هایی که در این زمینه وظیفه دارند دنبال این هستند که از روستائیان حمایت بیشتری داشته باشند.

شفقت با اشاره به بازدید از غرفه محصولات روستائیان گفت: ما موظف هستیم برای محصولات روستائیان بازار تهیه کنیم تا بتوانند محصولاتشان را در سطح کشور و بین‌المللی به فروش برسانند و این امکان وجود دارد.

وی تصریح کرد: بناست بعد از این نمایشگاه و نمایشگاه‌های دیگر جمع‌بندی داشته باشیم و محوری‌ترین پیشنهاد این است که بازار کسب و کارها فراهم کنیم تا مردم هنرهای دستی و فعالیت غذایی خود را در سطح بین‌المللی عرضه کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از