حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان:

سنت وقف نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد

سنت وقف نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: برخی موقوفات با نیت‌های خاص و سرمایه‌گذاری در این بخش بوده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تولید دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد عباس‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به هفته وقف، اظهار داشت: وقف یکی از سنت‌های بسیار پسندیده و مورد تاکید دین اسلام است که در طول سال افرادی با نیت‌های مختلف اموالی را وقف می‌کنند که این موقوفات مربوط به مسجد، حسینیه، زمین و یا مغازه و طرح‌هایی است که در ایجاد اشتغال و تولید نقش مهمی دارند.

وی افزود: در همین راستا سرمایه‌گذاری‌هایی در پروژه‌های مختلف مانند دامداری و برق صورت گرفته که سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌تواند منجر به اشتغال شود لذا باید تلاش کرد تا فرهنگ وقف بیشتر در جامعه ترویج یابد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به هفته وقف، تصریح کرد: باتوجه به تغییر زمان وقف، امسال هفته وقف همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) برگزار می‌شود که برنامه‌هایی در این راستا اجرا خواهد شد.

عباس‌زاده بیان کرد: در استان بیش از ۳ هزار وقف وجود دارد که بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ وقف مسجد و حسینیه‌ بوده و طبق نیت واقف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ وقف در استان ثبت شده است، گفت: باید از ظرفیت‌های مختلفی استفاده کرد تا سنت وقف و اثرات آن در بخش‌های مختلف بیشتر در جامعه رواج یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از