حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
امامان جمعه لرستان مطرح کردند:

سکوت جوامع بین‌المللی در قبال جنایات صهیونیست‌ها

سکوت جوامع بین‌المللی در قبال جنایات صهیونیست‌ها

ائمه جمعه لرستان با اشاره به پاسخ قطعی ایران به صهیونیست‌ها، گفتند: جوامع بین‌المللی در قبال جنایات و نسل‌کشی رژیم موقت صهیونیستی در غزه سکوت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهروز شمسی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: مدت‌هاست که شاهد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه هستیم که این جنایات سبب شهادت هزاران نفر شده است اما متأسفانه مجامع بین‌المللی، شورای امنیت و برخی کشورهای اسلامی سکوت کردند و اقدامی عملی برای جلوگیری از این جنایات انجام نمی‌دهند.

وی با اشاره به نقض حقوق بشر، افزود: می‌بینیم که روسیه به خاطر جنگ با اوکراین از حضور در المپیک محروم شد اما رژیم صهیونیستی در این مدت ۴۰ هزار زن و کودک بی‌گناه را قتل‌عام می‌کند و بازهم در المپیک شرکت می‌کند و این همان حقوق بشری است که مدنظر غرب قرار دارد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد بیان کرد: در این میان برخی از کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی روابطی دارند که لازم است این روابط قطع شود و نباید اجازه داد این جنایات در کرانه باختری هم رخ دهد.

شمسی‌فر بیان کرد: همان‌گونه که حزب‌الله به جنایات دشمن پاسخ داد، ایران هم پاسخی محکم‌تر از وعده صادق می‌دهد و رژیم صهیونیستی این مدت در ترس و وحشت مانده ولی بداند که پاسخ قطعی است و به‌زودی این ظلم از روی زمین برچیده می‌شود.

وی با اشاره به ثبت جهانی دره خرم‌آباد گفت: مسئولان از این فرصت برای رونق گردشگری و اشتغال استفاده کنند البته باید زیرساخت‌ها مهیا شود تا منجر به ایجاد اشتغال گردد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد یادآور شد: یکی از مناسبت‌های این هفته قیام ۱۷ شهریور است که در چنین روزی تعدادی از هموطنان ما به شهادت رسیدند که مراسمی به همین مناسبت برگزار می‌گردد.

 

بررسی مشکلات نساجی بروجرد ضروری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با حمله به کرانه باختری نمی‌تواند به اهداف خود برسد ولی دشمنان بدانند که بااقتدار و ایستادگی جبهه مقاومت، به‌زودی نابودی می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات نساجی بروجرد، گفت: کارخانه نساجی بروجرد با مشکلاتی همراه است که از رئیس‌جمهور انتظار می‌رود یک تیم تحقیقاتی را برای بررسی مشکلات این واحد تولیدی به بروجرد بفرستد تا پیگیری نمایند.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: حدود ۲ هزار کارگر در نساجی بروجرد مشغول به کار هستند اما این کارگران مشکلاتی دارند که می‌طلبد صدای کارگران مظلوم نساجی به گوش مسئولان کشوری برسد تا گره از مشکلات آن‌ها باز شود.

حسینی بیان کرد: این واحد تولیدی ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و علاوه بر این نیز ۲ هزار میلیارد تومان طی دو سال گذشته درآمد داشته ولی باز هم کارگران با معوقاتی همراه هستند که لازم است بررسی صورت گیرد تا حق این کارگران پرداخت شود.

وی عنوان کرد: بررسی و پیگیری وضعیت این کارخانه در بروجرد ضروری است تا مشکلات این واحد برطرف گردد.

 

سد معشوره مطالبه به حق مردم کوهدشت است

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی سپهوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) خیرخواه جامعه، مردم‌دار و مردم‌یار بودند و اخلاق ایشان عامل جذب مردم می‌شد، اگر انسان‌ نیز در برخورد با دیگران، خوش‌اخلاق باشد همراهانش فراوان می‌شوند و مردم بیشتر با او انس می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اسلام‌ دارای نگاه مهرورزانه است، افزود: خیلی مهم است که ما در کار‌ها و فعالیت‌های خود، اخلاق پایه، اخلاق محور و نگاه با رویش حد‌اکثری داشته باشیم.

امام جمعه کوهدشت عنوان کرد: وحدت یکی از موارد مهم در جامعه اسلامی به شمار می‌رود که عامل بسیاری از موفقیت‌ها است، البته این به معنای وحدت یک شخص یا یک گروه در دیگری نیست، بلکه به معنای دنبال نمودن اشتراکاتی همچون منافع عمومی است، گروه، جناحی و باند که برای پیشرفت شهرستان در یک نقطه مشترکی به هم نرسند، در مسیر درستی قرار ندارند.

وی ضمن قدردانی از استقبال خوب مردم کوهدشت، تصریح کرد: کوهدشت شهرستانی نخبه‌پرور، عالم خیز، شهیدپرور، مهمان‌نواز و قهرمان‌پرور است و محل حضور خیل عظیم زوار کربلا و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به شمار می‌رود و فرهیختگان این دیار حق بزرگی بر استان و کشور دارند که بایستی خود شهرستان نیز از وجود و ظرفیت آنان در راستای رفع بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار و رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شد.

سپهوند با اشاره به خدمات در ایام دفاع مقدس و انقلاب اسلامی گفت: حق کوهدشت این است که حمایت ویژه و همه‌جانبه‌ای از این شهرستان شود، مسئله سد معشوره و توجه به آب شرب و کشاورزی یکی از مطالباتی است که با قدرت پیگیری تا حصول نتیجه خواهم نمود و عمر ناقابل خود را در راستای اعتلای ارزش‌های دینی و پیشرفت و توسعه شهرستان قرار می‌دهم.

امام جمعه کوهدشت ضمن دعوت از همه نخبگان و دلسوزان شهرستان، بیان کرد: دست یاری داریم سمت افرادی که دل در گرو پیشرفت شهرستان قهرمان‌پرور کوهدشت دارند، آماده‌ایم که با رویش‌ها و هم‌گرایی‌ها، برای رفع مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان تلاش کنیم و استقبال و همراهی مردم این دیار را نیز آغاز مبارکی بر تحول و رشد پیشرفت همه‌جانبه این شهرستان می‌دانم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از