حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
ضرورت لایروبی رودخانه کشکان در پلدختر
فرماندار پلدختر تاکید کرد:

ضرورت لایروبی رودخانه کشکان در پلدختر

فرماندار پلدختر بر ضرورت لایروبی رودخانه کشکان در پلدختر تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی تا پیش از شروع بارش‌ها لایروبی رودخانه کشکان را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، احسان علیپوری عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با اشاره به تغییرات اقلیمی و پدیده مونسون در جهان و ایران، اظهار داشت: به دنبال تغییرات اقلیمی که بشر ایجاد کرده است، شاهد پدیده مونسون و بارش‌های رگباری و نقطه‌ای هستیم که هنر ما این است اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این پدیده را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات پیشگیرانه لایروبی رودخانه‌هاست،افزود: ۳ هزار متر عرض رودخانه کشکان در شهر پلدختر است که باید تا پیش از فصل بارش‌ها لایروبی شود.

فرماندار پلدختر عنوان کرد: شهرداری، راهداری، شرکت آب منطقه‌ای و راه و شهرسازی با استقرار ماشین‌آلات و تجهیزات لایروبی رودخانه کشکان در داخل شهر پلدختر را تا پیش از آغاز فصل بارش‌ها انجام دهند.

وی تصریح کرد: هر ۵۰۰ متر از رودخانه کشکان برای لایروبی به یک دستگاه اجرایی واگذار می‌شود که ضرورت دارد این امر را در دستور کار قرار دهند.

علیپوری با اشاره به شروع کوچ عشایر به این شهرستان گفت: حدود ۱۰ هزار نفر عشایر کوچ‌رو با یک میلیون راس دام به پلدختر می‌آیند که ضرورت دارد دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌ویژه آبفا،‌ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، آموزش و پرورش، امور عشایر و دامپزشکی پای کار باشند و به آنها خدمات ارائه دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از