حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/22 شمسی | 2024/05/11 میلادی
یادداشت؛

«طرح نور» و لزوم پشتیبانی مردم

«طرح نور» و لزوم پشتیبانی مردم

حجت‌الاسلام والمسلمین علی درویشی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان نوشت: پشتیبانی و حمایت مردم از طرح نور، ضامن موفقیت و به نتیجه رسیدن این طرح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در سال‌های قبل دشمنان چالش‌های متعددی را در کشور ایجاد کردند و سعی داشتند تا با تحریم و فتنه‌ها بتوانند ضربه به نظام و ملت بزنند، بخش دوم مشکلاتی که معاندان ایجاد کردند، این بود که به موازات تحریم، در فاز امنیتی، روانی، فرهنگی و باورهای دینی مشکلاتی را ایجاد نمایند.

در همان زمان دشمنان چالشی را ایجاد کردند که سعی نمودند برای نسل جوان مسائل اعتقادی را به چالش بکشند و متاسفانه برخی از افراد سریع در مسیر حرکت دشمن قرار گرفتند و دشمن با استفاده از تبلیغات و رسانه‌هایی که در اختیار داشت برای پیشبرد اهداف خود تلاش کرد.

در مسئله حجاب و عفاف، دشمن تلاش کرد تا عده‌ای را با شعار فریبنده در حمایت از زنان در مسیر انحراف از اعتقادات قرار دهد و در این میان عده اندکی در برابر اعتقادات خود سُست شده و وارد زمین بازی دشمن شدند.

در واقع زمانی که فضا در این زمینه دچار التهاب شده بود، نمی‌شد مبانی دین را به خوبی تبیین و بازگو کرد اما بعد از جریان فتنه دشمن و شکستی که دشمن در این توطئه و فتنه خورد، امروز در سایه تلاش نیروی انتظامی، طرحی به نام «نور» برای این مسئله مهم حجاب و عفاف به اجرا درآمده است.

امروز فضایی فراهم شده تا مسائل اعتقادی برای نسل جوان به خوبی بیان شود و در حالی که دشمن تلاش می‌کرد تا جوانان را از مسیر اعتقادی دور نماید، اما اجرای این طرح نقش مهمی در تثبیت اعتقادات جوانان و ارزش و اهمیت این مسئله مهم دارد.

در راستای اجرای طرح نور، علاوه بر اینکه نهادهای مختلف باید به وظیفه خود عمل کنند، نیروی انتظامی که وظیفه سالم‌سازی جامعه را دارد، براساس قوانین عمل کرده تا این طرح اثرات و برکات خود را نشان دهد.

اقدام طرح نور نیروی انتظامی در راستای تحقق قوانین اسلامی است و نیروی انتظامی به دنبال ایجاد فضای امن برای بانوان در جامعه است در همین راستا همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا این طرح به خوبی در جامعه اجرا گردد.

امروز نیروی انتظامی وظیفه دارد عده‌ای را که فضای عفت و امنیت روانی جامعه را به خطر می‌اندازند، برخورد نماید چرا که یکی از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی ایجاد امنیت روانی و عفت عمومی در جامعه است.

کسانی که در جامعه هنجارشکنی می‌کنند در راستای این طرح تذکر می‌گیرند که هدف این است تا بستر اجتماعی برای فعالیت حضور همه بانوان فراهم گردد که این طرح یکی از مهم‌ترین مطالبات همه مردم و مومنین است که باید اجرا شود.

اما عده‌ای که به هر دلیلی ملزم نمی‌دانند که این ارزش‌ها را عمل کنند و به سمت انحراف می‌روند، وظیفه نیروی انتظامی این است که تذکر دهد و ارشاد نماید تا امنیت روانی در جامعه حفظ شود.

طرح نور که توسط نیروی انتظامی در حال اجراست، طرحی است که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته و باید توجه داشت که پشتیبانی مردم در بسیاری از برنامه‌ها خصوصاً برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در پیشبرد اهداف خواهد داشت و قطعاً ثمربخش می‌باشد.

تحقق فضای پاک، سالم و عفیفانه مورد حمایت و پشتیبانی همه خانواده‌های متدین و مومن قرار دارد و طی این مدت بسیاری از مردم و خانواده‌ها حمایت خود را به هر شکلی از اجرای طرح نور نشان داده‌اند که  تداوم اجرای این طرح نقش مهمی در جلوگیری از هنجارشکنی دارد.

امروز با اجرای این طرح می‌بینیم که شرایط بسیار بهتر شده و بدحجابی و کسانی که سعی دارند ارزش‌ها را زیر سوال ببرند بسیار اندک هستند لذا توقع این است که همه افراد در هر جایگاهی که هستند برای اجرای این طرح و تبیین ارزش و اهمیت این طرح اقدام نمایند.

امروز می‌طلبد معلمان در سر کلاس درس، در دانشگاه‌ها و سایر مکان‌های آموزشی نسبت به اهمیت اجرای این طرح صحبت شود و در مجموع کسانی که در مسائل علمی تلاش و فعالیت دارند می‌توانند ابعاد مختلف اهمیت این طرح را تبیین نمایند تا این طرح به نتیجه مطلوب برسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از