حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
مدیرکل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد کشور:

طرح ملی «اعتلا» در بروجرد برگزار می‌شود

طرح ملی «اعتلا» در بروجرد برگزار می‌شود

مدیرکل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد کشور گفت: طرح ملی «اعتلا» در بروجرد با حضور اساتید غرب کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ابوالفضل یداللهی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: طرح ملی «اعتلا» طرحی ویژه اساتید دانشگاه آزاد است که با حضور ۳۵۰ استاد به میزبانی دانشگاه آزاد بروجرد برگزار می‌شود.

وی افزود: همه ما در مسیری حرکت می‌کنیم که اثرگذار باشیم لذا این طرح در راستای تبیین و روشنگری است که بسیار مورد استقبال اساتید قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد کشور تصریح کرد: در اغتشاشات دو سال پیش بود که برخی از دانشگاه‌ها درگیر این مسئله شدند ولی دانشگاه آزاد کمتر دچار این موضوع شد و به دلیل جهت‌گیری فکری بود.

یداللهی بیان کرد: در ایام کرونا که دانشگاه‌ها با تعطیلی همراه بودند و تدریس فقط در فضای مجازی انجام می‌شد،  متاسفانه نگاه‌ها به خاطر رهاشدگی فضای مجازی تغییر یافته بود که برهمین اساس اقداماتی در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا مصوبه‌ای در نظر گرفته شد که دانشگاه، متولی جهادتبیین شود.

وی عنوان کرد: در همین راستا طرحی را ارائه دادند که در دو سطح مقدماتی و تکمیلی قرار شد انجام شود که این طرح در سطوح منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار گردد که در سال گذشته در مرحله استانی حدود ۴ هزار نفر از استادان در این طرح شرکت کردند.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد کشور بیان کرد: از نیمه دوم سال قبل برای دانشجویان دکتری هم که حدود ۲ هزار نفر بودند این طرح اجرا شد و نتیجه این شد که در مجموع ۸ هزار نفردوره در این طرح منطقه‌ای و استانی شرکت کردند و هم‌اکنون مرحله کشوری این طرح از امروز برگزار خواهد شد.

یداللهی یادآور شد: این طرح از عصر امروز در بروجرد با حضور ۳۵۰ نفر آغاز می‌شود و روز بیستم شهریور نیز اختتامیه این طرح برگزار می‌گردد.

 

بحث معرفتی و بصیرتی در طرح اعتلا در دستور کار قرار دارد

در ادامه این نشست محمدرضا جابرانصاری رئیس دانشگاه آزاد لرستان گفت: اجرای این طرح از سال گذشته رقم خورد که ۸ هزار نفر در دوره‌های مقدماتی و تکمیلی شرکت کردند و هم‌اکنون طرح ملی در مرحله کشوری برای جامعه هدف حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر برگزار می‌شود که در غرب کشور این مرحله کشوری به میزبانی بروجرد برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای این برنامه، بحث معرفتی و بصیرتی مطرح می‌شود و اگر قرار است دانشگاه نقش خود را در تعلیم و تربیت ایفا نماید باید به نقش خود آگاه باشد لذا آنچه مد نظر است، هویت ایرانی اسلامی ماست.

رئیس دانشگاه آزاد لرستان تصریح کرد: آنچه امروز با آن مواجه هستیم بحران هویت است که باید به این شبهات پاسخ داد و برای پاسخ دادن باید مجهز بود.

جابرانصاری بیان کرد: حجاب و عفاف توسط دشمن نشانه رفته است که تلاش شده در بحث‌های معرفتی به آن اشاره شود و دانشگاه از این فرآیند به دنبال این است که اثرگذاری خود را در حجاب و عفاف داشته باشد.

 

توانمندسازی اساتید در طرح اعتلا مد نظر است

کریمی دبیر اجرای طرح ملی اعتلا عنوان کرد: اداره کل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد هدفش ارتباطات است و باتوجه به هدف این اداره از اجرای این طرح ملی، به دنبال معرفت‌افزایی برای توانمندسازی اساتید، شبکه‌سازی و انسجام بین نیروهای دانشگاه هستیم.

وی بیان کرد: این طرح با هدف ارتباط بین نیروهای دانشگاه و مسئولان است و سبب مطالبه‌گری و شناسایی موضوعات روز و چالش‌ها که دغدغه اساتید است می‌شود و با این اقدام می‌‌توان دغدغه‌ها را حل کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از