حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

ظهور اسلام و هویت‌بخشی به دختران

ظهور اسلام و هویت‌بخشی به دختران

ظهور اسلام و پیروزی انقلاب، هویت‌بخشی به دختران داد و جایگاه و شان واقعی خود را پیدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اسلام دین کاملی است که با ظهور آن، بسیاری از موضوعات رنگ و بوی دیگری به خود گرفت به گونه‌ای که یکی از این موارد جایگاه دختران بود که تا قبل از اسلام برای دختران ارزشی قائل نبودند و یکی از دردناک‌ترین موضوعات، زنده به گور کردن دخترانی بود که تازه متولد شده بودند.

 

پیامبر اکرم(ص) با تولد حضرت فاطمه(س) به همه عالم نشان داد که دختران برکت و هدیه‌ای از جانب خدا هستند که جایگاه رفیعی دارند و صحبت‌های محبت‌آمیز و رفتار مهربان پیامبر(ص) با دخترش حضرت زهرا(س) سبب شد تا این تفکر جاهلیت از بین برود.

 

در واقع دختران امروز، مادران آینده جامعه هستند که می‌توانند فرزندانی تربیت کنند که در مسیر اسلام و انقلاب قدم بردارد و این همان موضوعی است که سبب شده تا دشمن بسیار نگران شود از همین رو برای دور کردن ذهن دختران از باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی، توطئه‌ها و تبلیغات بسیار زیادی انجام می‌دهد.

 

ترویج بدحجابی یکی از مهم‌ترین توطئه‌های دشمن است که تلاش می‌کند تا دختران جوان را از مسیر راست و سعادت دور نماید و در این سال‌ها دست به توطئه، فتنه و نیرنگ‌هایی زده است اما دختران باوقار ایران اسلامی با پوشش‌هایی مناسب و با رعایت حجاب همیشه بر سکوی اقتدار و افتخار در عرصه‌های مختلف ورزشی، علمی، فرهنگی، اجتماعی ایستاده‌اند.

 

روز ولادت حضرت معصومه(س) به نام روز دختر نامگذاری شده و فرصتی است که جایگاه و نقش دختران تبیین شود چرا که دختران امروز جامعه در گام دوم انقلاب رسالت سنگینی برعهده دارند.

ظهور اسلام و هویت‌بخشی به دختران

 

حضرت معصومه(س) بهترین الگوی دختران است

مریم سپهوند مسئول بسیج جامعه زنان لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: تا قبل از ظهور اسلام و نبوت پیامبر اکرم(ص)، زنان و دختران جایگاهی نداشتند و برای آن‌ها هیچ ارزشی قائل نبودند اما با توجه به اینکه دین اسلام یک دین کامل است، سبب شد تا دختران و زنان در جامعه، ارزش و جایگاهی خاصی داشته باشند.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) به زنان و دختران مقام و جامعیت داد و این موضوع را به خوبی می‌توان در زندگی شخصی آن‌ها مشاهده کرد که به حضرت فاطمه(س) آنچنان شان و جایگاهی داد که به همه امت نشان داد دختران از اهمیت و مقام بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان تصریح کرد: تا قبل از اسلام که جاهلیت رواج داشت، سبب شده بود تا دختران را زنده به گور می‌کردند اما پیامبر خدا با دختر خود چنان رفتاری نمود که به همه آن تفکرات جاهلی پایان داد و ثابت شد که نسل پیامبر اسلام(ص) از حضرت فاطمه زهرا(س) است.

 

سپهوند با بیان اینکه انقلاب ریشه در دین اسلام دارد، بیان کرد: امامین انقلاب مانند پیامبر(ص) زنان و دختران را در جایگاه رفیعی قرار داده و نشان دادند که برای زنان جامعه ارزش قائل هستند به طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در گام دوم انقلاب به این موضوع پرداختند.

 

وی یادآورشد: در گام دوم انقلاب برای تمدن‌سازی و یک تمدن جهانی، نقش جوانان بسیار حائز اهمیت است از همین رو بخشی از جوانان نیز دختران هستند که نقش مهمی را بر عهده دارند و در تمدن‌سازی می‌توانند رسالت خود را با خوبی انجام دهند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان گفت: دشمنان تلاش دارند تا با ترویج بدحجابی و دور کردن افکار دختران جوان از باورهای دینی و اعتقادی بتوانند به هدف خود برسند ولی دختران ایرانی حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار داده و با رعایت حجاب، در همه عرصه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کرده و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

ظهور اسلام و هویت‌بخشی به دختران

 

اسلام و انقلاب به دختران هویت داد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی سهرابی کارشناس مسائل مذهبی و دینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه(س) از چند جهت جایگاه رفیع و بزرگی را دارند، یکی اینکه این بانوی بزرگ با توجه به عظمتی که دارد، در زیارتنامه ایشان هم اشاره شده این است که از خاندان پیامبر(ص) است، از طرفی دختر امام موسی کاظم(ع)، خواهر امام رضا علیه‌السلام و عمه امام جواد علیه‌السلام است.

 

وی با اشاره به مقام علمی حضرت معصومه(س) افزود: مقام علمی ایشان بسیار زیاد است به طوری که وقتی تعدادی از شیعیان به نزد امام موسی کاظم علیه‌السلام آمدند و ایشان نبود، این بانوی بزرگ سوالات را گرفت و پاسخ داد و امام موسی کاظم علیه‌السلام فرمودند علم ایشان والاست.

 

کارشناس مسائل دینی و مذهبی تصریح کرد: حرم مطهر این بانوی بزرگ، کانون و مرکز پایگاه علمی برای شیعه در قم است که این مهم به برکت حضرت معصومه(س) است که دروس و معارف دینی در این شهر مقدس تبلیغ و ترویج داده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سهرابی بیان کرد: مقام معنوی ایشان هم، همانطور که از لقب ایشان پیداست، معصومه نامیده شده که داری عصمت و پاکی است که این ویژگی برای همه انسان‌ها به خصوص زنان و دختران الگو است.

 

وی با بیان اینکه نامگذاری ولادت حضرت معصومه(س) به نام روز دختر یک نامگذاری بجاست، عنوان کرد: همه دختران با تاسی از ایشان در عرصه علمی، دانش، اخلاق، عبودیت و رفتار می‌توانند الگو بگیرند تا به توفیقات برسند.

 

وی یادآورشد: مقام دختر در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته که وجود دختر در خانواده یک نعمت است و زمانی که حضرت فاطمه(س) متولد شد، بسیار مورد تکریم قرار گرفت و این زمانی بود که در آن زمان دختران را زنده به گور می‌کردند ولی اسلام به دختران و زنان بها داد.

 

کارشناس مسائل دینی و مذهبی گفت: امروز دختران ما با پیروی از الگوهایی خوب مانند حضرت فاطمه(س)، حضرت معصومه(س) و در صبر و استقامت از حضرت زینب (س) الگو بگیرند تا به سعادت برسند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از