حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/29 شمسی | 2024/05/18 میلادی
یادداشت؛

علم امام صادق(ع) برای همه عصر‌ها راهگشاست

علم امام صادق(ع) برای همه عصر‌ها راهگشاست

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان نوشت: امام صادق(ع) از علم بسیاری بالایی برخوردار بود و علم ایشان برای همه عصر‌ها و نسل‌ها راهگشاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، شاید بعد از شهادت امام حسین(ع) و بعد از همه قیام‌هایی که شکل گرفت قوی‌ترین و بالاترین قیام در حوزه علم و معرفت افزایی قیام علمی امام صادق(ع) با تربیت شاگردان و احداث مراکز علمی بسیار است، شاگردان فراوان ایشان که هرکدام منشأ خیر و برکت هستند به اقصی نقاط دنیا اعزام می‌شدند و علوم مختلف را ترویج می کردند.

هرکدام از شاگردان امام صادق(ع) سفیری بودند که احکام نورانی اسلام را ابلاغ می‌کردند، روشنگری شاگردان مکتب امام صادق(ع) محدود به تعداد شاگردان ایشان نیست بلکه امروز هرکسی در حوزه‌های علمیه تلمذ می‌کند از شاگردان امام صادق(ع) است.

امروز همه علما و مراجع دین مدیون وجود مبارک حضرت جعفر بن محمد الصادق (ع) هستند و هیچ روحانی، طلبه و عالمی وجود ندارد مگر این که ریزه‌خوار سفره امام صادق(ع) باشد.

امام صادق(ع) در بین امامان معصوم به شیخ الائمه معروف هستند، همه افرادی که مدعی علم بودند و در علوم مختلف اعلام وجود می‌کردند در برخورد با علم امام صادق(ع) به طور یقین اسیر و تسلیم این علم الهی می‌شدند.

در حوزه‌های مختلف، علمی نیست مگر این اینکه امام صادق(ع) در این علم به بالاترین رتبه و درجه رسیده باشد، به طور ویژه اگر جامعه امروزی را مثال بزنیم همه مراجع و علمای دین به طور یقین خوشه‌ای از خرمن وجود مبارک امام صادق(ع) را تحویل گرفتند و این خوشه چراغ راه همه مبغلان است.

در میان همه ائمه بالاترین و بیشترین احادیث از محضر امام صادق(ع) برای هدایت‌گری جامعه بعد از ایشان به یادگار مانده است و این میراث بزرگی را که به شیعیان عالم منتقل کردند برای همه تاریخ چراغ راه، محور هدایت و بهره‌مندی از بالاترین درجه عرفان است.

امروز اگر بخواهیم در علوم مختلف پیشرفت داشته باشیم باید به احادیث و روایات نقل شده از امام صادق(ع) مراجعه کنیم و اگر این کار را انجام دهیم قطعاً به بن بست نخواهیم رسید و رشد خواهیم کرد.

امام صادق(ع) راه پیشرفت و عبور از همه موانع را به وضوح نشان داده و اگر کسی بتواند از علم ایشان بهره بگیرد به طور یقین در دنیا و آخرت موفق خواهد شد زیرا که علم امام صادق(ع) برگرفته از الهامات الهی، آیات قرآن و عنایت خدا به وجود ایشان است.

امروز اگر کسی ادعای علم دارد نمی‌تواند با علوم وجودی امام صادق(ع) بیگانه باشد، اگر جوانان، طلاب و دانشجویان می‌خواهند در علوم مختلف رشد کنند و حرف برای گفتن داشته باشند بهترین تابلو، راهنما، مرکز هدایت و بهترین جایگاه کسب معارف وجود امام صادق(ع) است.

امام صادق(ع) از علم بسیاری بالایی برخوردار بود و علم ایشان برای همه عصر‌ها و نسل‌ها راهگشاست، علم امام صادق(ع) محدود به جغرافیای خاصی نیست و امروز مسلمانان و غیرمسلمانان از علم ایشان در رشته‌های مختلف بهره می‌برند.

امام صادق(ع) از علم بالا برخوردار بود و با این علم با مخالفان مقابله می‌کرد، مخالفان به دلیل علم بسیار محکم امام صادق(ع) نمی‌توانستند در مقابل ایشان از خود دفاع کنند و حرفی برای گفتن نداشتند.

امام صادق(ع) در برابر همه انحرافات و افرادی که دست به دست هم می‌دادند که این فکر، ایده و هدف را متوقف کنند با توانایی علمی، طمأنینه و استدلال جواب می‌داد و هرگز تسلیم منحرفان نمی‌شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از