حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
فتح قله‌ها رهاورد دفاع‌مقدس
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

فتح قله‌ها رهاورد دفاع‌مقدس

با پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، زمینه برای پیشرفت و موفقیت در همه عرصه‌ها فراهم شد و فتح قله‌ها در زمینه‌های مختلف رهاورد دفاع‌مقدس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، دفاع‌مقدس یکی از ماندگارترین دوره‌های پُرافتخار تاریخ انقلاب اسلامی است، هشت سال ایستادگی و مقاومت ملتی که محکم و استوار در لبیک به ندای امام‌راحل توانستند دشمن تا دندان‌مسلح را به عقب برانند و مقاومت خود را به همه دنیا نشان دهد.

مدت کمی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشته بود که آمریکا و بسیاری از کشورهای دنیا، صدام را تجهیز کردند تا بتوانند نظام نوپای انقلاب را از پای درآورند اما ملت سلحشور ایران با توکل به خدا تا پای جان ایستادند و تقدیم هزاران شهید در این راه مقدس، گویای این موضوع است.

پایمردی ملت ایران در هشت سال دفاع‌مقدس در طول تاریخ ماندگار شد و به برکت خون شهدا و ایستادگی ملت ایران، امروز می‌بینیم که انقلاب اسلامی ایران به کشورهای زیادی صادر شده و با الگوگیری از ایستادگی در دفاع‌مقدس، تلاش دارند تا دشمن را شکست دهند که نمونه آن ایستادگی مردم مظلوم غزه است که جانانه ایستاده‌اند تا رژیم‌صهیونیستی را شکست دهند.

دفاع‌مقدس یک دانشگاه انسان‌سازی بود، دانشگاهی که در رأس آن توحید و ولایت‌پذیری قرار داشت و رزمندگان با هر سن و سالی که وارد جبهه‌های نبرد با دشمن می‌شدند، با توجه به این دو مولفه مهم می‌توانستند اهداف خود را پیش ببرند.

در این روزگاری که استکبار جهانی به دنبال انحراف افکار نسل جوان است و تلاش می‌کند تا باور جوانان را نسبت به دفاع‌مقدس و رشادت رزمندگان تغییر دهد، تبیین دستاوردهای دفاع‌مقدس برای جوانان بسیار ضروری است و می‌طلبد که رشادت شهدا، ایثار جانبازارن، صبر آزادگان را برای نسل جوان بازگو کرد تا بتوانند از انقلاب حفاظت نمایند.

 

دفاع‌مقدس بیانگر پیروزی ملت

حجت‌الاسلام والمسلمین علی درویشی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به هفته دفاع‌مقدس، اظهار داشت: دفاع‌مقدس یادآور ایثار و جانفشانی همه رزمندگانی است که هشت سال ایستادند و اجازه ندادند وجبی از این سرزمین اشغال شود.

وی افزود: این هفته یادآور مقطع بزرگی از تاریخ این سرزمین است و به عنوان نقطه درخشانی در تاریخ می‌درخشد لذا امروز انتقال فرهنگ دفاع‌مقدس برای جوانان یک ضرورت است چرا که دفاع‌مقدس بیانگر پیروزی ملت و بیانگر استقامت، اتحاد و همدلی مردم ایران است.

 مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان تصریح کرد: دفاع‌مقدس یعنی پیروز شدن بر دشمن و شاخصه‌هایی که در آن روزگار از پیروزی انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی منجر به پیروزی شد، امروز همه ما با افتخار از آن دوران یاد می‌کنیم از همین رو امروز عمل به آن شاخصه‌ها بسیار ضروری است.

درویشی با تاکید بر بیان دستاوردهای دفاع‌مقدس، گفت: اگر در دفاع‌مقدس وجبی از این خاک به دست بیگانگان نیفتاد، این به خاطر شجاعت رزمندگان، پشتیبانی مردم، هدایت‌های امام‌راحل و گوش به فرمان بودن یک ملت به رهبری بود که همه جوانان با ندای امام خمینی (ره) به جبهه‌ها رفتند و دشمن را شکست دادند.

وی عنوان کرد: برای اینکه فرهنگ و تفکر دفاع‌مقدس در همه حوزه‌ها ادامه داشته باشد، لازم است که روحیه خودباوری و جهادی را حفظ کنیم تا بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری برسیم و رزمندگان ما با دست خالی سال‌ها ایستادند و به موفقیت رسیدند که این ایستادگی ستودنی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان بیان کرد: دفاع‌مقدس، افتخار هر جوان ایرانی است و این رشادت و ایثارگری در طول تاریخ به این شکل سابقه نداشته است که باید از این فرصت برای تبیین ابعاد مختلف دفاع‌مقدس استفاده کرد.

درویشی با بیان اینکه چند رُکن مهم در دفاع‌مقدس اثرگذار بود، افزود: یکی از ارکان مهمی که سبب پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی شد، اتحاد و همدلی ملت ایران بود که با یک هدف واحد که پیروزی بر دشمن بود، ایستادند و امروز هم همین اتحاد در هر امری منجر به پیروزی خواهد شد.

وی یادآور شد: از دیگر مولفه‌هایی که سبب پیروزی ملت ایران در دفاع‌مقدس شد، اطاعت از امام‌‍راحل بود و امام خمینی (ره) در هر مقطعی که برای پیشبرد اهداف طی هشت سال دستور می‌دادند، رزمندگان دریغ نکردند و با همه توان در صحنه حضور داشتند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع‌مقدس، روحیه جهادی در بین همه رزمندگان موج می‌زد لذا اگر می‌خواهیم این فرهنگ ماندگار شود باید دستاوردهای آن را برای نسل جوان بیان کنیم و اگر این ارکان را در همه بخش‌ها حفظ کنیم منجر به پیروزی و موفقیت می‌شود.

 

دفاع‌مقدس، گنجینه ارزشمند

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: دفاع‌مقدس با یک دفاع جانانه آغاز شد، دفاع رزمندگان ایرانی در برابر دشمنی که از سوی استکبار مسلح شده بود و با این مقاومت به همه دنیا نشان دادند که برای دفاع از وطن و ارزش‌ها تا پای جان ایستاده‌اند.

وی دفاع‌مقدس را یک گنجینه ارزشمند برشمرد و افزود: هر روز دفاع‌مقدس پُر از خاطرات و دستاوردهایی است که باید نسل جوان بدانند برای استمرار انقلاب اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، رزمندگان چگونه در میدان نبرد حضور داشتند و بسیاری از رزمندگان هم با تقدیم جان خود، درخت انقلاب را تنومندتر نمودند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان تصریح کرد: جوانان غیور این سرزمین برای دفاع از وطن به جبهه‌ها اعزام شدند که بسیاری از این رزمندگان، دانشجویانی بودند که به رسالت خود در هشت سال دفاع‌مقدس به خوبی عمل نمودند.

حاتمی بیان کرد: امروز دانشجویان به عنوان نسل جدید با مراجعه به وصیت‌نامه شهدا می‌توانند ادامه‌دهنده راه شهدایی باشند که برای استمرار انقلاب جان خود را تقدیم کردند و با روحیه جهادی در همه عرصه‌ها برای پیشبرد اهداف انقلاب و پیشرفت ایران اسلامی تلاش نمایند.

وی ادامه داد: دشمن همه تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند افکار را نسبت به دفاع‌مقدس و ارزش‌ها تغییر دهد لذا جوانان باید هوشیار باشند و برای ادامه این مسیر و رسیدن به قله همه تلاش خود را به کار گیرند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از