حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

محرومیت‌زدایی جهادگران در سنگر خدمت

محرومیت‌زدایی جهادگران در سنگر خدمت

زدودن غبار محرومیت از چهره ‌مناطق کم برخوردار سبب شده تا شاهد تابش نور امید در دل محرومان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در هفدهم اردیبهشت سال ۷۹ رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، فرمان تشکیل بسیج سازندگی را در نهاد مقدس سپاه صادر نمودند که همانگونه که از اسم این نهاد پیداست، بسیج در کنار سازندگی قرار گرفته از همین رو بعد از تشکیل بسیج سازندگی، گام‌هایی استوار برای محرومیت‌زدایی برداشته شد.

 

تفکر جهادی یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که در بسیج سازندگی سبب شده تا در همه عرصه‌ها، این بخش بتواند کارنامه درخشانی داشته باشد به طوری که طی این سال‌ها در عرصه ساخت و تعمیر منازل مسکونی محرومان، کمک به کشاورزان، آبرسانی روستاها، مسائل بهداشتی و درمانی، تهیه جهیزیه، لوازم‌التحریر، بسته‌های مواد غذایی بسیار موفق عمل کرده است.

 

امروز بسیج با همت و تلاش جوانان جهادگر توانسته فصل جدیدی از خدمت‌رسانی را در بخش‌های مختلف آغاز نماید و برای تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران و زدون غبار محرومیت بیش از پیش قدم‌هایی محکم بردارد که آثار آن را در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده مشاهده می‌کنیم.

 

اما بسیج سازندگی در عرصه اشتغال و اقتصادمقاومتی نیز طی این سال‌ها توانسته برای بسیاری از افرادی که جویای کار هستند اما نیازمند تسهیلات بوده و یا با موانعی در کار برخورد کرده‌اند، شغل ایجاد کند که ماحصل این اقدام سالانه پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار در کشور است.

 

خدمت‌رسانی بسیج را می‌توان در تهیه جهیزیه‌هایی دید که نوعروسان نیازمند با همان وسایل زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند، این خدمت جهادی را می‌توان در آنجا دید که سالانه هزاران سقف امید برای خانوارهای نیازمند و محروم توسط جهادگران بسیج سازندگی ساخته می‌شود و نور امید را در دل این خانوارها روشن می‌کند.

محرومیت‌زدایی جهادگران در سنگر خدمت

 

تابش نور امید در دل محرومان، هدف جهادگران است

محمد صالحی یکی از جهادگران بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: کمک کردن به نیازمندان یکی از موضوعاتی است که در دین مبین اسلام و در آیات و روایات به آن سفارش شده است از همین رو جهادگران هم برای کمک به نیازمندان در هر جایی و هر زمانی آماده خدمت هستند.

 

وی افزود: بیش از پنج سال است که در کنار سایر جهادگران برای محرومیت‌زدایی تلاش می‌کنم، وقتی در کنار جهادگران هستم آنچه دیده می‌شود رفع مشکلات نیازمندان و محرومان است تا در نهایت لبخند رضایت به این خانواده محروم اهدا شود.

 

جهادگر بسیجی تصریح کرد: من در کنار سایر جهادگران طی این سال‌ها در عرصه عمرانی برای ساخت و تعمیر منازل زیادی از محرومان تلاش کردیم و زمانی که می‌دیدیم خانواده‌ای وارد این منزل می‌شوند و چگونه شوق و شور زیادی آن‌ها را فرا گرفته، بسیار خوشحال می‌شدیم و همین سبب می‌شد تا منزل بعدی را سریع‌تر بسازیم.

 

صالحی عنوان کرد: به نظرم روحیه جهادی در عرصه جهاد حرف اول را می‌زند و با همین روحیه است که جهادگران، بی‌تاب خدمت به محرومان هستند و در ایام مختلف خصوصاً ایام تابستان با حضور در مناطق محروم به دنبال گره‌گشایی از مشکلات مردم این مناطق هستند.

 

وی گفت: دانشجویان زیادی در طول سال در عرصه آموزشی و کمک به درس و مشق دانش‌آموزان مناطق محروم تلاش می‌کنند، برخی از جهادگران در عرصه فرهنگی قدم برمی‌دارند، برخی از جهادگران در عرصه کشاورزی و آبرسانی به روستاها همه تلاش خود را به کار می‌گیرند و وقتی کار به اتمام می‌رسد و پروژه در اختیار محرومان قرار می‌گیرد، اوج خدمت را می‌توان مشاهده کرد.

 

جهادگر بسیجی یادآورشد: کار جهادی هیچگاه خستگی ندارد چرا که جهادگران با روحیه بسیجی در هر عرصه‌ای آماده خدمت هستند، فرقی ندارد سیل باشد یا زلزله، ساخت منزل محرومان باشد یا عرصه فرهنگی و آموزشی چرا که جهادگران همیشه در میدان خدمت، پیشتاز هستند به طوری که در ایام کرونا نیز همین جهادگران در میدان خدمت حضور داشتند.

محرومیت‌زدایی جهادگران در سنگر خدمت

 

حضور بسیج سازندگی در همه عرصه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین علی درویشی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: بسیج سازندگی بنا به فرمان رهبری تاسیس شد که هدف رهبری از تشکیل این نهاد مقدس در مجموعه سپاه، کمک به سازندگی در مناطق محروم بود.

 

وی افزود: بسیج سازندگی در عرصه‌هایی وارد عمل شده از جمله کمک به مناطق محروم و کم برخوردار، کمک به آبرسانی روستاها، کمک به کشاورزان در مسئله کانال‌های کشاورزی و آب‌بر که در واقع هدف مهم بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان، ساماندهی گروه‌های جهادی را در بسیج سازندگی یکی از موارد مهم برشمرد و گفت: جهادگران در ساخت و تعمیر خانه‌های محرومان، ساخت مدارس، مساجد، رفع مانع در بخش‌های مختلف گام برمی‌دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی بیان کرد: امروز در جای‌جای مناطق محروم، گروه‌های جهادی حضور دارند و در واقع بسیج سازندگی و خدمات جهادگران، نقطه امیدی است که به کمک دولت آمده و در مناطق محروم خدمات قابل توجهی را ارائه می‌دهند.

 

وی یادآورشد: بسیج سازندگی فقط در عرصه عمرانی فعالیت ندارد بلکه در حوزه‌های دیگری مانند تهیه جهیزیه برای نوعروسان، تهیه بسته معیشتی برای خانوارهای نیازمند، در عرصه اقتصادی و اشتغالزایی، در حوزه ارائه خدمت در مسائل بهداشتی و درمانی تلاش دارند و در ایام کرونا نیز شاهد تلاش مجاهدانه جهادگران بودیم که در خط مقدم خدمت قرار داشتند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان خاطرنشان کرد: همه این خدمات قابل توجه بسیج سازندگی نشان می‌دهد که امروز در هر عرصه‌ای که مردم نیاز به خدمت داشته باشند با همه توان در حال تحقق فرمان رهبری است.

محرومیت‌زدایی جهادگران در سنگر خدمت

ارزش بسیج سازندگی به جهادی بودن آن برمی‌گردد

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: اگرچه نام بسیج به دوران دفاع مقدس گره خورده است و به نظر می‌رسد تولد مفهومی به نام بسیج به دوران دفاع مقدس مربوط می‌شود اما فرهنگ بسیج عمومی برای دفاع از کیان اسلامی به زمان حکومت حضرت رسول در مدینه و دوران حکومت امیرالمومنین(ع) برمی‌گردد که تمام حرکات فرهنگی، نظامی، اجتماعی و سیاسی صدر اسلام دارای پایگاه مسجدی بوده و متکی به توده مسلمانان بوده است.

 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نهادهای مقدسی مانند جهاد سازندگی، حساب صد امام(ره)، کمیته امداد امام خمینی(ره) هم ماهیت بسیجی دارند و پس از پایان جنگ تحمیلی نیز با درایت امامین انقلاب، شجره طیبه بسیج رشد و نمو بیشتری پیدا کرد و در قالب بسیج سازندگی و بلکه جریان مقاومت در سراسر منطقه و اقصی نقاط جهان ظهور و بروز بیشتری یافت.

 

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارزش بسیج سازندگی به جهادی بودن آن برمی‌گردد و اینکه اقشار مختلف جامعه خود را بسیجی دانسته و برای حل مشکلات کشور دست به کار می‌شوند به طوری که در حیطه عمرانی هم بسیج سازندگی نمود و بروز خاصی داشته و با کمترین امکانات و کمترین هزینه کارهای بزرگی را به ثمر رسانده و خلاء مدیریت و خدمات دولتی را برطرف نموده است.

 

ویسکرمی بیان کرد: امروز فرهنگ کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور پررنگ بسیج دارد که خود مستلزم ساماندهی بسیج در راستای انجام ماموریت‌های بزرگ فرهنگی و اجتماعی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از