حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

مدارس لرستان مهیای بهار دانش

مدارس لرستان مهیای بهار دانش

باتوجه به نزدیک شدن ماه مهر، مدارس لرستان مهیای بهار دانش و حضور دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حدود دو هفته تا رسیدن سال تحصیلی جدید باقی‌مانده است و دانش‌آموزان با حضور در مدارس، فصلی جدید را در بهار دانش رقم می‌زنند، باز هم آغاز نوشتن و خواندن جدید و قدم نهادن در مسیری برای یادگیری علم و دانش که با شروع مدارس، درهای آموختن علم برای دانش‌آموزان باز می‌شود.


نواختن زنگ دانایی در مدارس حال و هوای دیگری دارد و این روزها همه مدارس مهیای حضور دانش‌آموزان هستند تا یک سال تحصیلی رقم بخورد و قدکشیدن در میان درس و دانش، روزهایی غیرتکرار است که بهترین و شیرین‌ترین خاطرات زندگی هر فرد محسوب می‌شود.


این روزها حال و هوای بازار هم رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است، بساط لوازم‌التحریر، لباس‌های فرم مدارس، مغازه‌های کیف و کفش فروشی شلوغ‌ترین روزهای سال را تجربه می‌کنند و خانواده‌ها برای بدرقه دانش‌آموزان به مدارس مشغول تهیه ملزومات مدرسه هستند.

مدارس لرستان مهیای بهار دانش

مدارس آماده حضور دانش‌آموزان است

 

یونس بهاروند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: از مدت‌ها پیش با همکاری مدیران مدارس، اقداماتی صورت گرفته تا برای سال تحصیلی جدید آماده شوند و با انجام این اقدامات، دانش‌آموزان سال تحصیلی را بدون مشکلی آغاز نمایند.


وی افزود: حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان لرستان کار ثبت‌نام خود را انجام دادند و بیش از ۱۷ هزار کلاس درس برای حضور این تعداد دانش‌آموز آماده شده است که مابقی دانش‌آموزان نیز در حال ثبت‌نام هستند تا در روز اول مهر، کلاس‌بندی انجام خواهد شد.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: امسال بیش از ۳۵۰ هزار دانش‌آموز در سراسر استان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که از این تعداد ۳۲ هزار نفر کلاس‌اولی هستند که وارد مدرسه می‌شوند و درصد بالایی از نوآموزان سنجش شده و کار ثبت‌نام را نیز انجام دادند.


بهاروند بیان کرد: برای ورود نوآموزان به مدرسه، جشن شکوفه‌ها هرساله برگزار می‌شود که این جشن یک روز قبل از بازگشایی مدارس با حضور همه کلاس‌اولی‌ها و خانواده آن‌ها برگزار می‌گردد.


وی عنوان کرد: امسال ۳۲۴ معلم جدید برای مقطع ابتدایی استخدام شده که در مجموع ۱۶ هزار معلم، تعلیم و تربیت دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید را در استان بر عهده دارند و تلاش شده تا با بازگشایی مدارس، هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

 


تحصیل دانش‌آموزان لرستانی در ۴۶۰۰ مدرسه


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه ۱۶۰ کلاس درس امسال به مدارس استان اضافه شده است، گفت: در مجموع امسال ۴ هزار و ۶۰۰ مدرسه برای حضور دانش‌آموزان سراسر استان آماده شده است.


بهاروند از اجرای طرح شهید عجمیان در مدارس استان خبر داد و افزود: امسال این طرح در بیش از ۳۰۰ مدرسه و با حضور گروه‌های جهادی انجام شد که جهادگران با حضور در مدارس اقدام به تعمیر میز و نیمکت، رنگ‌آمیزی مدارس نمودند.


وی با اشاره به روند مدرسه‌سازی در دولت شهید رئیسی، خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته ۶۹۰ کلاس درس به کلاس‌های استان اضافه شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

مدارس لرستان مهیای بهار دانش

ساخت ۱۵۶۲ مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز در لرستان 

 

محمدعلی رضوی مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: از ابتدای تشکیل مجمع خیران مدرسه‌ساز تاکنون، در استان لرستان یک‌هزار و ۵۶۲ مدرسه با کمک خیران احداث شده که تلاش این بوده بیشتر این مدارس در مناطق روستایی و محروم ساخته شود.


وی افزود: در میان دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی کسانی هستند که بسیار باهوش و مستعد بوده و با فراهم کردن شرایط تحصیل برای آن‌ها می‌توان شاهد رشد علمی آن‌ها بود از همین رو مجمع خیران مدرسه‌ساز با همه توان برای ایجاد این مکان آموزشی همه تلاش خود را به کار گرفته است.


مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز لرستان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۰ پروژه نیمه‌کاره در دست ساخت است که پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها با هم متفاوت بوده و با تکمیل آن‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

 


۶۳ مدرسه برای مهرماه افتتاح می‌شود

 

رضوی بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید ۶۳ پروژه خیرساز در قالب ۱۶۰ کلاس درس به بهره‌برداری خواهد رسید که از این تعداد دو پروژه خوابگاه است و مابقی مدرسه می‌باشد.


وی با اشاره به لزوم حضور خیران در امر مدرسه‌سازی، گفت: برخی از مدارس روستایی و مناطق محروم فاقد سرویس‌های بهداشتی و امکانات هستند که تلاش می‌شود تا امکانات مورد نیاز برای این مدارس نیز فراهم شود و خیران به هر اندازه که توان دارند می‌توانند در امر مدرسه‌سازی مشارکت نمایند.


مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز لرستان یادآور شد: خیران مدرسه‌ساز پارسال برای احداث مدارس در استان بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان کمک کردند که این کمک‌ها منجر به احداث ۱۹۲ پروژه در قالب ۳۰۵ کلاس درس بوده است و امسال هم تا نیمه اول امسال پروژه‌های زیادی توسط خیران و یا مشارکتی ساخته شده است.


رضوی خاطرنشان کرد: برای ساخت مدارس توسط خیران در استان لرستان بیش از یک‌هزار خیر همکاری و مشارکت دارند که بخش زیادی از خیران خارج از استان هستند که در طول سال با کمک‌های نقدی خود در این امر خداپسندانه مشارکت می‌کنند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از