حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
رئیس دانشگاه لرستان:

مسیر شهید جمهور چراغ راه دولت جدید است

مسیر شهید جمهور چراغ راه دولت جدید است

رئیس دانشگاه لرستان گفت: ادامه مسیر شهید جمهور می‌تواند چراغ راه دولت جدید باشد و با تاسی از راه و روش دولت سیزدهم به موفقیت برسد.

علی نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به روی کار آمدن دولت چهاردهم، اظهارداشت: آنگونه که در مناظره‌ها و در زمان تبلیغات، رئیس‌جمهور منتخب مطرح کردند و بارها و بارها به نهج‌البلاغه و آیات حکیمه استناد می‌کردند و همچنین تاکید داشتند بر اینکه مجری برنامه‌های پنج ساله که مصوب مقام معظم رهبری است، خواهند بود از همین رو این موارد نشان می‌دهد وی بنا دارد در همین مسیر حرکت کند.

وی افزود: آنگونه که نهج‌البلاغه به ما آموخته است، در مسئله و بُعد روابط خارجی، دشمن هرگز قابل اعتماد و اطمینان نیست و قرآن بارها تاکید کرده که دشمنِ خدا، دشمن شماست لذا این انتظار از رئیس‌جمهور منتخب می‌رود که این موارد را لحاظ و دقت نماید.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: در بُعد روابط خارجی نیز در پیام‌هایی که در پاسخ به فرماندهان مقاومت داشتند، بر این مسئله تاکید داشتند که بر همین عهد و آرمان‌های انقلاب خواهند ماند و دفاع از مظلومان و کودکان عالم را فراموش نخواهد کرد.

نظری با اشاره به انتخاب مدیران و وزراء توسط رئیس‌جمهور منتخب، گفت: انتخاب مدیرانی که در حوزه سیاست خارجی این مسیر را طی کنند و این اصول را حتماً سرلوحه کار خود قرار دهند، یعنی اصل عزتمندی و باید به این مهم توجه شود و همچنین مدیرانی انتخاب شود که نگاهشان به ظرفیت‌های داخل کشور است و برای حل مشکلات از توانمندی و ظرفیت‌های درون کشور استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به محرومان و مستضعفان، گفت: رئیس‌جمهور منتخب بارها از سخنان نهج‌البلاغه در صحبت‌های خود استفاده می‌کرد که امام علی(ع) در همین کتاب توصیه کرده است به مناطق محروم توجه داشته باشید، لذا این مسیر شهید رئیسی است که در دورترین نقطه به شهادت رسید و نشان دهنده این بود که ایشان دغدغه رفع مشکلات در همه جا را داشتند.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: امروز رئیس‌جمهور منتخب براساس شعارهایی که داده و گفتمان‌ها، توجه به محرومان را در دستور کار قرار دهد که برای حل مشکلات این افراد شبانه‌روز تلاش کند و باید مصالح امت را بر منافع شخصی خود ترجیح دهد و این می‌تواند چراغ راه برای مسیر دولت چهاردهم باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از