حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری:

معلم نقش اساسی در آینده کشور دارد

معلم نقش اساسی در آینده کشور دارد

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: معلم می‌تواند شاگردانی را تربیت کند که آینده کشور را بیمه کنند و نقش اساسی در ساختن آینده کشور داشته باشند.

آیت‌الله هاشم نیازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) معلمی را یک افتخار می‌دانست و فرمود من به عنوان یک معلم برای بشریت مبعوث شدم که این بزرگ‌ترین افتخار است، ایشان با آن همه عظمت برای آموزگاران دعا می‌کند که خداوند متعال عمر طولانی و برکت به مال آن‌ها عطا کند.

وی با اشاره به جایگاه برتر معلم در دین اسلام، افزود: معلم در فرهنگ ما به اندازه‌ای منزلت دارد که وقتی شخصی به اسم عبدالرحمن سلمى به فرزند امام حسین(ع) سوره حمد را آموزش می‌دهد دستور داد که دهن او را پر از دُر کنند و مقدار زیادی پول نقد به او بخشید، ایشان وقتی تعجب دیگران را از این عمل دید فرمود که ارزش چیزی که او به فرزند من آموزش داده بیشتر از این است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری شهید مطهری را نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) می‌فرماید که مطهری حاصل عمر من بود و تمام کتاب‌های ایشان بدون استثناء باید پایه آموزش‌های معارف ما قرار گیرد، هنوز بعد از گذشت چندین سال از شهادت شهید مطهری کتاب‌های این شهید بزرگوار محور معارف دینی ماست.

آیت‌الله نیازی بیان کرد: یکی از اهداف اصلی انبیاء تعلیم و تزکیه بود یعنی معارف اصلی که برای بشر لازم است را تعلیم دهند و افراد را تربیت کنند، در حقیقت مانند کار معلم که می‌تواند نقش اساسی در ساختن آینده کشور داشته باشد.

وی عنوان کرد: معلم می‌تواند شاگردانی را تربیت کند که آینده کشور را بیمه کنند چون از نظر انبیاء اساس کار معلم تعلیم کتاب و تزکیه است، پیامبران بزرگ به تعلیم و تزکیه پرداختند و اکنون مبنای آموزش و پرورش نیز همین مورد است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب روز گذشته تأکید کردند که تعلیم نباید از تزکیه جدا شود و ما آموزش و پرورش جدا نداریم، معلم است که با رفتار و ارتباط می‌تواند نقش پرورشی داشته باشد و علاوه بر اینکه آموزش می‌دهد باید رفتارش آنقدر سازنده باشد که دانش‌آموزان را از نظر تربیتی و پرورشی بسازد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از