حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
امام جمعه موقت خرم‌آباد:

مکتب حسینی الگوی نجات‌بخش بشریت است

مکتب حسینی الگوی نجات‌بخش بشریت است

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: مکتب حسینی الگوی نجات‌بخش بشریت شده از همین رو دشمن از این اجتماع بزرگ به شدت هراسان است

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: تبلیغ و ترویج حضرت زینب کبری(س) سبب ماندگاری قیام عاشورا شد، امام حسین علیه‌السلام در قیام کربلا به رسالت خود عمل کرد اما بعد از روز عاشورا، این بانوی بزرگ توانست با جهاد تبیین برای زنده نگهداشتن قیام عاشورا اقدام نماید.

وی افزود: حضرت زینب کبری(س) ابعاد مختلف قیام عاشورا را به خوبی برای همه مردم تبیین نمود و توطئه دشمن برای فراموش کردن این قیام تاریخی را خنثی کرد لذا این پیام را برای همیشه تاریخ به نسل‌های آینده اعلام نمود که با صبوری و مقتدرانه، روشنگری و بصیرت‌افزایی را انجام داد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به الگوگیری امت‌های اسلامی از نهضت حسینی، تصریح کرد: جبهه حق و باطل همیشه مقابل هم قرار دارند ولی در نهایت جبهه حق پیروز میدان است و بسیاری از مردم آزادی‌خواه جهان مانند فلسطین و غزه از این قیام الگو گرفته و در مسیر پیروزی قرار دارند.

شمسی‌فر بیان کرد: بیداری اسلامی در جهان گسترش بیشتری پیدا کرده و این بیداری با تاسی از قیام حسینی سبب می‌شود تا در برابر ظالمان ایستاد و فریاد مظلومیت فلسطین به گوش همه جهانیان رسیده لذا با وحدت و اتحاد جهان اسلام، دشمنان نابود می‌شوند.

وی با اشاره به پیام مهم اربعین حسینی، گفت: مهم‌ترین رکن این مراسم، وحدت است که وحدت مسلمانان در این راهپیمایی بی‌نظیر به همه دنیا مخابره می‌شود و دشمن تلاش دارد تا با توطئه و نیرنگ این مراسم را کمرنگ کند اما به برکت خون شهدا و امام حسین علیه‌السلام،  هر ساله این مراسم با شکوه‌تر برگزار می‌گردد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد یادآور شد: هر زائر اربعین حسینی این پیام را به دنیا می‌رساند که راه امام حسین علیه‌السلام ادامه دارد و هر سال که می‌گذرد، ارادتمندان زیادی به خیل زائران اضافه می‌شود که این اجتماع زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت است.

شمسی‌فر خاطرنشان کرد: مکتب حسینی الگوی نجات‌بخش بشریت است از همین رو دشمن از این اجتماع بزرگ به شدت هراسان است ولی زائران اربعین پیام اتحاد را بر سر دست گرفته و به همه جهان اعلام می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از