حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره):

هدف غرب مدیریت افکار در پلتفرم‌های خارجی است

هدف غرب مدیریت افکار در پلتفرم‌های خارجی است

استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) گفت: مدیریت افکار دنیا در پلتفرم‌های خارجی هدف غرب است و همیشه برای اهداف و منافع خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

همایون رهبران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به رویکرد غرب در آزادی بیان، اظهار داشت: چند روز پیش پلیس فرانسه اقدام به دستگیری مدیرعامل تلگرام کرد که ابتدا غرب تمامی اخبار مربوط به دستگیری را سانسور کرد ولی در این زمینه تحلیل‌های زیادی وجود دارد که یکی از تحلیل‌ها این است که به نظر می‌رسد از او خواسته شده تا اطلاعات را در اختیار فرانسه قرار دهد و او خودداری کرده است.

وی افزود: غرب همیشه برای اهداف و منافع خود برنامه‌ریزی می‌کند و هر زمانی که این اهداف همسو با اهداف آن‌ها نباشد دست به تحریم و اقدامات دیگر می‌زند به‌طور مثال وقتی تیک‌تاک پلتفرمی است که همسو با سیاست‌های آمریکا نیست از همین رو دست به تحریم آن زدند که این نشان‌دهنده همان رویکرد دوگانه غرب است که در بحث آزادی بیان دارند.

استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) تصریح کرد: آزادی بیان در غرب، بسته به منافع آن‌هاست و در خصوص فعالیت پلتفرم‌های خارجی نیز باید گفت که مدیریت آن‌ها توسط غرب است و نظام سلطه می‌خواهد که این پلتفرم‌ها با اهدافش در خدمت غرب باشد و به نوعی حکمرانی فضای مجازی در پلتفرم‌های غرب را در اختیار دارند.

رهبران بیان کرد: نظام سلطه قصد دارد تا با مدیریت پلتفرم‌های خارجی بتواند افکار دنیا را مدیریت کند و هر جایی که احساس کند این حکمرانی فضای مجازی در تضاد با اهداف و منافع آن‌هاست، برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی خارجی برای کاربران ناامن است، گفت: از اطلاعات کاربران برای نفوذ استفاده می‌شود و باتوجه به همین موضوع، بسیاری از کشورها قوانین و مقرراتی را در بحث استفاده از فضای مجازی تصویب کردند چرا که استفاده بی‌رویه از این پلتفرم‌ها تبعات و خطرهایی را به همراه دارد.

استاد دانشگاه آیت‌‍‌الله بروجردی(ره) خاطرنشان کرد: غرب آزادی بیان مدنظر خود را دارد و هرگونه که می‌خواهد فضای مجازی در اختیار خود را مدیریت می‌کند و به نوعی از این فضا به عنوان ابزاری برای هدایت اهداف پلید خود استفاده می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از