حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان‌ مطرح کرد:

لزوم وحدت حوزه و دانشگاه در تمدن‌ اسلامی

لزوم وحدت حوزه و دانشگاه در تمدن‌ اسلامی

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در حرکت به سمت تمدن‌ اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، آیت‌الله احمد مبلغی صبح امروز در مراسم اجرای طرح اعتلا که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: آیت‌الله بروجردی(ره) بزرگ‌مردی از این دیار بود که پرچمدار مرجعیت شيعه در جهان شد و در طول حیات خود، خدمات زیادی را در مسیر دین انجام دادند از همین رو افتخاری برای همه ما هستند و نامشان در بین همه جهان پرافتخار است.

وی افزود: مدیریت اصلی نهادها و دولت‌ها براساس حکمرانی است که در نهایت، حکمرانی منجر به اداره جامعه می‌شود از همین رو حکومت دینی به دنبال حکمرانی اسلامی است که گام اول در این زمینه، شناخت ابعاد و مولفه‌های حکمرانی اسلامی است.

مبلغی یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دنبال حکمرانی اسلامی بودیم که این نوع از حکومت در نوع خود بی‌نظیر بوده که یکی از مطالبات مهم جامعه، مقام معظم رهبری و نخبگان دانشگاهی، همین حکمرانی اسلامی است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش و اهمیت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: در حرکت به سمت تمدن‌ اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه از الزامات محسوب می‌شود و این مهم مد نظر قرار دارد و توجه به وحدت حوزه و دانشگاه است که دانشگاهیان می‌توانند علم خود را ماندگار کنند.

مبلغی بیان کرد: تقویت ایمان از اثرات و نتایج حکومت دینی است و قرآن، نهج‌البلاغه و احادیث ائمه‌اطهار (ع) از مهم‌تریت اصول حکمرانی اسلامی است که با مراجعه به این منابع می‌توان اصول اصلی حکمرانی را به خوبی دریافت.

وی بیان کرد: در کلام امامین انقلاب همیشه بر عفو گذشت تاکید شده است لذا با تقویت ایمان و تقوا باید در جهت گسترش و نهادینه شدن عفو و گذشت تلاش کرد، از طرفی گذشت یکی از صفات پروردگار است که باید تلاش کنیم از این صفات الگو بگیریم و در زندگی فردی و اجتماعی از آن‌ها استفاده نمائیم.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه ابعاد حکمرانی اسلامی باید مورد  توجه قرار گیرد، گفت: همراهی و تعامل با مردم، ایجاد و گسترش عدالت، دوری از خودخواهی از مهم‌ترین اصولی است که در این نوع از حکمرانی باید مد نظر باشد؛ لذا امروز می‌بینیم که بهترین حکومت مربوط به جمهوری اسلامی ایران است که به همه این شاخصه‌ها توجه دارد.

مبلغی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و کشتار مردم بی‌گناه این سرزمین، بیان کرد: جنایات رژیم‌صهیونیستی در غزه دیده می‌شود و با وجود این همه جنایت، اما بسیاری در مقابل این کودک‌کشی‌ها سکوت کردند از همین رو باید مظلومیت مردم غزه و ظلم رژیم‌صهیونیستی را بازگو کرد.

وی با اشاره به نقش تکنولوژی در زندگی فردی و اجتماعی، خاطر نشان کرد: ارتباطات از طریق گسترش تکنولوژی توانسته زندگی‌ امروز را تحت‌تأثیر قرار دهد و هر روز می‌بینیم که تکنولوژی در حال پیشرفت است و همین سبب شده تا اثر آن را در بخش‌های مختلف ببینیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از