حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
وصیت برادران شهیدم ایستادگی در مسیر انقلاب بود
روایتی از برادر۲ شهید؛

وصیت برادران شهیدم ایستادگی در مسیر انقلاب بود

برادر شهیدان زیودار گفت: وصیت برادران شهیدم، رسول و اصغر زیودار، ایستادگی در مسیر انقلاب و پشتیبانی از ولایت بود.

اکبر زیودار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: افتخار می‌کنم که برادر دو شهید هستم، برادرانم رسول و اصغر در سن جوانی به شهادت رسیدند و امروز نام و یادشان با افتخار برده می‌شود.

وی افزود: شهید رسول زیودار برادر بزرگتر، متولد سال ۱۳۴۱ در محله پشت‌بازار خرم‌آباد بود و با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان یک بسیجی در کنار سایر رزمندگان راهی جبهه‌ها شد که در ابتدا به منطقه سرپل ذهاب اعزام شد و سپس بعد از مدتی به کردستان اعزم گردید و پس از مدتی به عنوان پاسدار در این راستا خدمت می‌کرد.

برادر شهیدان زیودار تصریح کرد: بعد از مدتی از کردستان راهی جنوب کشور شد و در عملیات‌های مختلفی مانند فتح‌المبین، والفجر و بیت‌المقدس شرکت کرد که در اواخر سال ۶۱ بر اثر اصابت تیر به دستش، مجروح شد.

زیودار بیان کرد: بعد از مدتی برادرم دوباره راهی جبهه شد و در سن ۲۱ سالگی در تاریخ نهم آذر سال ۱۳۶۲ در آبادان به شهادت رسید که در وصیت‌نامه خود اطاعت از امام‌ راحل، پشتیبانی از ولایت و ایستادگی در مسیر نظام و انقلاب را بسیار توصیه کرده بود.

وی با اشاره به زندگی‌نامه شهید اصغر زیودار، برادری که پس از شهادت برادر اول راهی جبهه‌ها شد، گفت: اصغر برادر کوچکتر بود که متولد سال ۱۳۴۶ بود و در سال ۱۳۶۲ نخستین باری بود که به جبهه اعزام شد.

برادر شهیدان زیودار بیان کرد: برادرم مدتی در تیپ امام حسن(ع) و سپس در تیپ ۵۷ سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان حضور داشت که از همان ابتدا به عنوان یک بسیجی در میدان حضور داشت و برای دفاع از وطن از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

زیودار یادآور شد: حدود سه سال برادرم اصغر در جبهه‌ها حضور داشت و اقدامات قابل توجهی را انجام داد که در نهایت در منطقه شاخ‌شمیران بسیار مقاومت کرد اما در تاریخ ۱۵ فروردین سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید و جاویدالاثر شد.

وی اظهار داشت: در ابتدا گفته شد که اصغر به اسارت درآمده است ولی همان زمان به شهادت رسیده بود که ۱۰ سال بعد از شهادتش، در سال ۷۵ پیکر پاکش شناسایی و وارد وطن شد.

برادر شهیدان زیودار با اشاره به هفته دفاع‌مقدس خاطر نشان کرد: رزمندگان در هشت سال دفاع‌مقدس با همه توان ایستادند و با ایثار و جانفشانی، برگ زرینی در دفتر پُر افتخار ایران ثبت کردند و امروز باید تلاش کرد تا یاد و نام شهدا را گرامی بداریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از