حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/15 شمسی | 2024/05/04 میلادی
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان مطرح کرد:

کاهش ۱۳ درصدی مقرری بیمه بیکاری در لرستان

کاهش ۱۳ درصدی مقرری بیمه بیکاری در لرستان

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: تعداد مقرری بیمه بیکاری در لرستان ۱۳ درصد کاهش یافت و یک‌هزار و ۶۹۶ نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

منوچهر گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در استان لرستان ۱۹ هزار و ۳۱۸ کارگاه فعال وجود دارد که در حال حاضر ۱۳۹ هزار و ۳۱۸ نفر بیمه شده اجباری در کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی مقرری بیمه بیکاری در استان، افزود: یک‌هزار و ۶۹۶ نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده کردند که با فعالیت کارگاه‌ها، تعداد افرادی که از بیمه بیکاری استفاده کردند، کمتر شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان تصریح کرد: هم‌اکنون مجموع بیمه‌شدگان اصلی مانند بیمه قالی‌بافی، بیمه زنان خانه‌دار و... حدود ۹۸ هزار و ۷۳۷ نفر است که این رقم در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل سه درصد افزایش یافته است.

گودرزی مجموع بیمه‌شدگان تامین اجتماعی با احتساب خانواده‌هایشان را ۷۸۸ هزار و ۹۵۸ نفر برشمرد و بیان کرد: جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیز در سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۸۹ هزار و ۲۳ نفر مستمری‌بگیر در استان وجود دارد که تعداد مستمری‌بگیران در لرستان بیش از پنج درصد رشد داشته که در سال قبل ۷ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت شد.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به طلب این سازمان از ادارات و سازمان‌ها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این سازمان ۷۴۰ میلیارد تومان طلب دارد که لازم است نسبت به پرداخت بدهی اقدام نمایند تا این نهاد هم بتواند خدمات خود را ارائه دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از