حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

کنگره آیت‌الله بروجردی در لرستان برگزار می‌شود‌

کنگره آیت‌الله بروجردی در لرستان برگزار می‌شود‌

کنگره بین‌المللی آثار و اندیشه‌های حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) اردیبهشت ۱۴۰۴ در لرستان برگزار می‌شود‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی آثار و اندیشه‌های حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) عصر امروز با حضور ابوطالب شفقت استاندار لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان، سردار نعمت‌الله باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، احمد رضا مظاهری رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی و جمعی از مسئولان استانی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

آیت‌الله العظمی سید حسین طباطبایی بروجردی (ره) مرجع شیعیان جهان است بنابراین شناسایی این مرجع عالیقدر و بهره‌گیری از ویژگی‌های شخصیتی ایشان برای نسل جوان به ویژه دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این راستا کنگره بین‌المللی آثار و اندیشه‌های حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) اردیبهشت ۱۴۰۴ با هدف گسترش تعامل و تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه، توسعه تعامل علمی در عرصه‌های بین‌المللی به ویژه جهان اسلام، مشارکت دانشگاه در تمدن‌سازی نوین اسلامی، تعمیق و نهادینه‌سازی معارف و آموزه‌های اسلامی در دانشگاه‌ها، تقویت هویت ملی و دینی در اساتید و دانشجویان، تقریب مذاهب اسلامی در جهت اتحاد جهان اسلام و کمک به تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب در لرستان برگزار می‌شود‌.

 

پیامد‌های کنگره باید در دانشگاه‌ها تحول ایجاد کند

ابوطالب شفقت استاندار لرستان در این جلسه اظهارداشت: مفهوم مخاطب محوری مسئله مهمی است امروز اگر مخاطب محور عمل شود بهترین نتیجه‌ها گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کنگره آیت‌الله بروجردی (ره) سه مرحله دارد، افزود: مرحله اول پیش کنگره یعنی شناخت مخاطب و تهیه برنامه‌های متعدد برای مخاطب، مرحله دوم اقدام اجرایی کنگره و نشست‌های اصلی و مرحله سوم انتظار از پیامد‌های کنگره است.

استاندار لرستان تصریح کرد: پیامد‌های این کنگره باید فهرست شود، دستگاه‌های مرتبط مانند حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید در این کنگره ورود کنند و پیامد این کنگره باید در دانشگاه‌ها تحول ایجاد کند.

وی بیان کرد: امروز نحوه برخورد دانشگاه با مفهوم انقلاب اسلامی و دینی فاصله دارد و باید از این کنگره‌ها و فرصت‌ها برای رفع فاصله دانشگاه‌ها با دانش و پژوهش انقلاب اسلامی استفاده کرد.

 

زوایای زندگی آیت‌الله بروجردی (ره) در کمیته‌های کنگره معین شود

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان اظهارداشت: ۶۳ سال از ارتحال بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) می‌گذرد.

وی افزود: کنگره آیت‌الله بروجردی (ره) یک مأموریتی است که برای این مأموریت آمادگی‌هایی لازم است و باید استان لرستان و شهرستان بروجرد به عنوان برگزار کننده این کنگره خود را برای این مأموریت آماده کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: افق، قله و میانه این مأموریت بزرگ باید تعریف شود تا در حد و اندازه این مأموریت بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در این مسیر باید حضور داشته باشند، بیان کرد: زوایای مختلف زندگی آیت‌الله بروجردی (ره) برای اشخاص مختلف نکات درس آموز و سازنده‌ای دارد که باید در کمیته‌های این کنگره معین شود.

 

الگوسازی از مکتب آیت‌الله بروجردی از ارکان اصلی کنگره است

احمد رضا مظاهری رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی طی سخنانی در این جلسه، اظهارداشت: دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) ۵ هزار و ۳۰۰ دانشجو، پنج دانشکده و ۱۱۰ عضو هیأت علمی دارد، مرکز رشد، کاریابی تخصصی، مشاوره تخصصی و رشد واحد‌های فناوری در دانشگاه راه‌اندازی شده و امسال نیز ۱۲ رشته جدید به دانشگاه اضافه شده است.

وی افزود: در کنار آموزش و پرورش چهار نقطه اصلی مردمی‌سازی، توانمند‌سازی، امیدافرینی، اشتغالزایی، الگو‌سازی و هویت بخشی را برای خودمان تعریف کردیم و در زمینه اشتغالزایی سالانه ۳۰ نفر از فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه به شرکت داروسازی اکسیر معرفی و از آن‌ها برای استخدام آزمون گرفته می‌شود و امسال ۱۸ نفر شاغل شده‌اند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) تصریح کرد: جنبه علمی و تخصصی، الگو‌سازی از مکتب آموزشی آیت‌الله بروجردی (ره) و شاگردپروری و جنبه عمومی و مردمی‌سازی از ارکان اصلی کنگره و کمیته اجرایی، فرهنگی، علمی و بین‌المللی چهار کمیته این کنگره هستند و ان‌شاءالله بتوانیم این کنگره را با کیفیت مطلوب و در شأن نام آیت‌الله بروجردی (ره) برگزار کنیم.

کنگره آیت‌الله بروجردی در لرستان برگزار می‌شود‌
کنگره آیت‌الله بروجردی در لرستان برگزار می‌شود‌
کنگره آیت‌الله بروجردی در لرستان برگزار می‌شود‌

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از