حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
استاندار لرستان:

کنگره شهدای غریب در لرستان برگزار می‌شود

کنگره شهدای غریب در لرستان برگزار می‌شود

استاندار لرستان گفت: کنگره شهدای غریب مهر ماه امسال در لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، ابوطالب شفقت در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان با بیان اینکه کنگره شهدای غریب در استان لرستان برگزار می‌شود‌ اظهارداشت: به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این کنگره، کارگروهی با حضور مدیران ذی‌ربط تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کنگره مذکور مهر ماه امسال برگزار می‌شود افزود: هدف از برگزاری این کنگره ادای احترام به مقام اسرای جنگ تحمیلی که در زمان اسارت به شهادت رسیدند، است.

استاندار لرستان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از این شهدا با عنوان شهدای غریب یاد کردند و ما هم وظیفه داریم علاوه بر بزرگداشت این بزرگواران، منش و اعتقاد راسخ ایشان را برای نسل جوان تبیین کنیم.

وی تعداد شهدای غریب در کشور را بیش از هزار نفر برشمرد و گفت: در لرستان ۱۶ شهید غریب داریم که در کنگره پیشرو از خانواده ایشان و آزادگان هم استانی تقدیر خواهد شد.

شفقت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از برنامه‌های جدی نظام جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: مجموعه کارگزاران و فعالان نظام باید خود را مانند ایثارگران دانسته و به تمام معنا در مسیر انقلاب به مردم خدمت کنند.

وی بر حضور تمام و کمال مسئولان، مدیران دستگاه‌ها، صداوسیما و فعالان رسانه‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک ضرورت تاکید و تصریح کرد: کوتاهی در مورد گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به هیچ عنوان قابل بخشش نیست.

استاندار لرستان تاکید کرد: ما به عنوان مسئول در کنار مردم موظفیم به جوانان یادآوری کنیم که وارث چه انقلاب و چه بزرگوارانی هستند که در سخت‌ترین شرایط با استقامت از آرمان‌های این انقلاب دفاع کردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از