حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

کلافگی شهروندان لرستانی از خاموشی‌های بی‌برنامه

کلافگی شهروندان لرستانی از خاموشی‌های بی‌برنامه

برخی از شهروندان لرستانی از قطع مکرر برق و خاموشی‌هایی بی‌برنامه گلایه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، گرم‌ترین روزهای تابستان در حال سپری شدن است و آمار و اخبار از بی‌سابقه بودن گرما خبر می‌دهد اما در همین روزهای گرم تابستان، قطعی‌های مکرر برق بدون اعلام برنامه و جدول خاموشی سبب گلایه شهروندان شده است.


قطع برق مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است به طوری که قطع برق آسانسور و یا درب‌های برقی و خاموشی دستگاه‌های سرمایشی، گرمای هوا را طاقت‌فرسا کرده است.


در این میان نوسانات برق نیز سبب خسارت‌هایی به وسایل برقی مشترکان شده که برخی از شهروندان پیگیری‌هایی را در این راستا انجام داده تا بتوانند خسارت دریافت نمایند.

کلافگی شهروندان لرستانی از خاموشی‌های بی‌برنامه

مسئولان جدول خاموشی را اطلاع‌رسانی کنند

 

محبی یکی از شهروندان لرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: با توجه به اینکه گفته می‌شود شاهد رکوردزنی در مصرف برق هستیم اما لازم است که مسئولان اگر قرار است خاموشی در سطح شهر اعمال نمایند از روز قبل جدول خاموشی را اطلاع‌رسانی کنند.


وی افزود: متاسفانه طی دو هفته اخیر شاهد قطع مکرر برق هستیم به طوری که در طول روز حدود یک تا یک و نیم ساعت قطع برق داریم ولی زمان آن مشخص نیست و این سبب کلافگی مردم شده است.


شهروند لرستانی تصریح کرد: ما در مجتمع آپارتمانی زندگی می‌کنیم و طی چند روز گذشته به دلیل قطع برق و نوساناتی که رخ داده، موتور درب پارکینگ که برقی بوده، سوخته و هزینه گزافی که بیش از ۶ میلیون تومان بوده را بر روی دست ما گذاشته است.


محبی عنوان کرد: برخی از آشنایان هم از قطع مکرر برق و سوختن وسایل برقی گلایه دارند که تنها درخواست ما این است که جدول خاموشی برق در فضای مجازی و یا از طریق صدا و سیما به مردم اطلاع‌رسانی شود تا در زمان نزدیک شدن به زمان قطع برق از درب برقی و یا آسانسور استفاده نشود.


وی بیان کرد: وقتی بدون برنامه، برق‌ها قطع می‌شود ممکن است افرادی در آسانسور باشند دچار ترس و دلهره شوند که لازم است مسئولان شرکت توزیع برق نسبت به پرداخت خسارت‌های ناشی از نوسانات برق و جدول خاموشی‌ها اقدام کنند.

کلافگی شهروندان لرستانی از خاموشی‌های بی‌برنامه

زمان دقیق خاموشی‌ها مشخص نیست

 

مهران امیری مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: حدود ۱۰ روز است که خاموشی در برخی از ساعات اوج مصرف در بخش خانگی اعمال می‌شود و تاکنون دستورالعملی برای جدول خاموشی‌ها مشخص نشده است.


وی افزود: در هفته گذشته تغییرات دمایی زیادی داشتیم و گرم‌ترین روزها سپری شد به طوری که حدود سه درجه هوا گرم‌تر شد و به ازای هر درجه گرمای هوا، ۳۰ مگاوات به مصرف برق اضافه می‌شود از همین رو مصرف برق رکورد زد و خاموشی‌هایی اعمال شده است.


مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: قطع برق زمان مشخصی ندارد و در مواقع اضطراری که مصرف برق در ساعات اوج افزایش یابد، خاموشی‌هایی رخ می‌دهد که همچنان از شهروندان انتظار می‌رود نسبت به صرفه‌جویی در مصرف برق همکاری لازم را داشته باشند.


امیری با بیان اینکه میزان مصرف برق در استان از مرز ۹۳۰ مگاوات عبور کرده است، گفت: با توجه به این میزان مصرف لازم است که همچنان صرفه‌جویی در بخش خانگی، تجاری، صنعت و کشاورزی در دستور کار قرار گیرد تا خاموشی‌های کمتری رخ دهد.

 


برق ۹۷ اداره پرمصرف قطع شد


وی از قطع برق ۹۷ اداره پرمصرف در استان خبر داد و افزود: علیرغم همه هشدارها و برنامه‌هایی که برای ادارات در راستای صرفه‌جویی گفته شده اما متاسفانه برخی از ادارات رعایت نمی‌کنند که در صورت مصرف بی‌رویه برق با قطع آن همراه می‌شوند.


مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان یادآور شد: در استان لرستان ۱۵ درصد مشترکان برق کم‌مصرف هستند که تشویق شدند و با توجه به اینکه طرح تشویق مشترکان کم‌مصرف تا نیمه اول شهریور ادامه دارد لازم است با رعایت چند نکته ساده، جزو مشترکان کم‌مصرف قرار گیرند.


امیری با اشاره به خسارت ناشی از قطع مکرر برق و نوسانات برق، عنوان کرد: در همین راستا سامانه ۱۲۱ در نظر گرفته شده که مشترکانی که بر اثر نوسانات برق دچار خسارت شدند بتوانند خسارت دریافت نمایند به این صورت که ابتدا وارد این سامانه شده و پرونده تشکیل دهند که پس از بررسی لازم، خسارت ناشی از آن به مشترک پرداخت می‌شود.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از